دکتر «فرزین معتمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این انتخابات هر چهار سال یک بار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول انتخابات در تمام شهرستان‌های استان پس از تشکیل مجمع جمعیت هلال احمر هر شهرستان که متشکل از همه اعضای داوطلب این نهاد مردمی است در روز جمعه ۲۳ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه انجام این انتخابات بیانگر مردمی بودن جمعیت هلال احمر است، گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی و بشردوستانه بین المللی است که عموم مردم می‌توانند در آن عضویت داشته باشند و در تعیین سرنوشت آن نیز نقش مستقیم و اثرگذاری را ایفا کنند.

وی تصریح کرد که در حقیقت مردم ارکان اصلی جمعیت هلال احمر را تشکیل و سرمایه ارزشمند این نهاد عام المنفعه محسوب می شوند.

او اضافه کرد: به همین جهت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با تشکیل شوراهای اجرایی در مراکز شهرستان‌ها، هیات مدیره در مرکز استان و شورای عالی در جمعیت هلال احمر کشور در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی این سازمان مردم نهاد ایفای نقش دارند. 

وی گفت: فرایند برگزاری و روزشمار مراحل مختلف انتخابات و موضوع ثبت نام داوطلبان به عضویت در شوراهای اجرایی به همه شعب جمعیت هلال احمر استان ابلاغ شده است.

رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر کرمانشاه با دعوت از عموم اعضا داوطلب برای شرکت در انتخابات مجامع از آنان خواست با حضور پرشور و اثرگذار خود در ماموریت های انساندوستانه، مقدس و ارزشمند این نهاد خیریه نقش آفرینی کنند.

معتمدی همچنین از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراحل مختلف رای گیری و شمارش آرا خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت‌های ستاد انتخابات در استان کرمانشاه رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعضای شرکت کننده و همکاران در انتخابات است تا از حوادث احتمالی ناشی از این ویروس جلوگیری شود.

او گفت: داوطلبان و اعضای فعال واجد شرایط در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرایی و بازرسی شعب می‌توانند از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر استان ضمن ثبت نام، مدارک لازم را به ستاد اجرایی انتخابات آن شهرستان ارایه دهند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.