علی اسدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سرسرای شرکت برق منطقه‌ای غرب برگزار شد ضمن تبریک روز صنعت برق افزود: شرکت برق منطقه‌ای غرب مسوولیت تامین و انتقال انرژی الکتریکی استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام را به وسعت ۷۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ نفر را بر عهده دارد.

اسدی افزود: شبکه برق غرب شامل هشت هزار و ۵۷۳ کیلومتر مدار خط انتقال و فوق توزیع، ۱۲۰ دستگاه پست انتقال و فوق توزیع با ظرفیت ۱۱ هزار و ۳۳۰ مگاولت آمپر و سه هزار و ۵۶۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی نصب شده است.

وی با اشاره به سال جهش تولید و اینکه برق، اصلی‌ترین محور تولید و صنعت در استان محسوب می‌شود، گفت: ارایه طرح تامین برق شرکت‌های «هونان یاتای» به منظور افزایش ظرفیت تولید کاشی و سرامیک، فروآلیاژ متحد شرق آسیا، شرکت پتروشیمی اسلام‌آبادغرب، طرح گرمسیری شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و پروژه‌های برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بخشی از اقداماتی است که در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

۳۶۰ مگاوات تا خرداد ۹۹ به شبکه سراسری اضافه می‌شود

اسدی پروژه‌های در دست اقدام استان را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا خرداد سال جاری ۳۶۰ مگاولت آمپر و تا پایان سال در مجموع ۶۷۰ مگاولت آمپر به ظرفیت نیروگاهی استان اضافه می‌شود که می‌تواند برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، پروژه نیروگاه دالاهو را به دلیل مکان‌یابی مناسب و تاثیر بزرگی که در شبکه برق کشور دارد، یکی از پروژه‌های ملی دانست و گفت: در بخش نیروگاه‌های مقیاس بزرگ تلاش می‌شود با بهره‌برداری از ۲ واحد بخار و گازی ۳۰۰ مگاواتی، نیروگاه دالاهو در سال ۹۹ به میزان ۶۰۰ مگاوات در این حوزه افزایش ظرفیت تولید را داشته باشد.

کرونا ۲۰ درصد مصرف برق را افزایش داد

وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو با عنوان ۰۹۹ ( عبور از پیک ۹۹ بدون خاموشی) گفت: باوجود اینکه شیوع کرونا ۲۰ درصد مصرف انرژی را افزایش داده است، طرح‌ها و برنامه‌هایی با حدود ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است تا بتوانیم تابستان آینده را بدون خاموشی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی را موجب افزایش راندمان و بهره‌وری بالا دانست و گفت: برای توسعه در حوزه انرژی خورشیدی ۵۲ طرح با ظرفیت ۲۳۰ مگاوات در دست اقدام است و برای توسعه در این بخش نیازمند همکاری بانک‌ها و تامین اعتبار اولیه هستیم.

اسدی اشاره ای هم به برخی از پروژه‌های در دست اقدام در استان های کردستان و ایلام کرد و گفت: ارایه طرح تامین زنجیره فولاد کردستان، شهرک‌های صنعتی دهگلان و سرنجیانه، سامانه‌های آب سد آزاد و ژاوه، نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سد آزاد، شرکت صبا نور، ارایه طرح تامین شرکت فولاد زاگرس ایوان، شهرک‌های صنعتی ایوان و ششدار، شرکت پتروشیمی ایلام، میدان نفتی چنگوله، زنجیره ان جی ال دهلران، ایستگاه‌های پمپاژ آب کهره، داجیوند، سیروان و ... بخشی از این طرح‌ها است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۲ نیروگاه تولید برق بیستون و دالاهو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.