محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در نشست ساماندهی کمک های مردمی مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به دنبال ایجاد سامانه ای متمرکز برای کمک رسانی به افراد نیازمندی هستیم که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

وی با اشاره به جلوه های ایثارگرانه مردم در استان کرمانشاه گفت: خیرین در این مدت کمک نقدی و غیرنقدی قابل توجهی به افراد متاثر از بیماری کرونا داشته اند.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برخی از مالکان کرمانشاهی اجاره بهای خود را به کاسبان متضرر بخشیدند، گفت: به عنوان مثال در پاوه ۳.۵ میلیارد ریال اجازه ‌بهای فروشندگان بخشیده شد.

الهی تبار، باتاکید بر اینکه تلاش مدیریت استان ایجاد امکانات برای رسیدن کمک ها به نیازمندان واقعی است، افزود: باید آن دسته از نیازمندان که تحت حمایت نیستند را نیز شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان کرمانشاه بیش از  ۴۰ میلیارد تومان کمک برای افراد متاثر از بیماری کرونا جمع آوری شده است.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه روند توزیع کمک های مردمی بین نیازمندان آغاز شده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک های خود را در بین ۲۸۰ هزار نفر نیازمند توزیع کرده است.

الهی تبار، با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسوولیت رفاه عمومی را برعهده دارد، تاکید کرد: مدیریت اداره کار استان موظف شده در روزهای آینده سامانه ای را برای شناسایی نیازمندان و هدفمند شدن کمک های خیرین فراهم کند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۵۹۵ روستا است.
رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفتم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.