حمیدرضا بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد برداشت غلات گیلانغرب افزود: این شهرستان برای برداشت گندم آمادگی کامل را دارد و در این خصوص پنج مرکز خرید، کار خریداری گندم مازاد برمصرف کشاورزان در شهرگیلانغرب و  دهستان ها را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: ۱۱۰دستگاه کمباین بومی و مهاجر برای امر برداشت گندم از سطح مزارع پیش بینی شده است تا در امر برداشت مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: در جریان بارندگی های اخیر و بارش تگرگ ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و هکتار از باغات مثمر شهرستان ۳۰ تا ۶۰ درصد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال  خسارت کرده اند.

بابایی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، تمامی مبادی خروجی شهرستان به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم توسط دلالان و سودجویان کنترل می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب نیز گفت: برداشت گندم در نقاط گرمسیر شهرستان گیلانغرب از ۲۵ اردیبهشت آغاز می شود که قرار است ۴۰ هزار تن توسط مراکز خرید، خریداری شود.

عبادالله پروانه ادامه داد: همچنین سطح زیرکشت محصول جو نیز پنج هزار هکتار و کلزا ۷۰ هکتار است.

وی اظهار داشت: برداشت گندم در نقاط گرمسیر تا پایان خرداد ادامه دارد و برداشت در مناطق سردسیر نیز از اول تیرماه خواهد بود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی  و دامی در این شهرستان تولید می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.