علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۹۸ تا ۶ اردیبهشت ۹۹) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که بیش از ۷۶۵ میلی متر بوده ۴۲ درصد کاهش ولی نسبت به دوره بلندمدت یک درصد افزایش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در ۴۸ ساعت اخیر بیشترین بارش از ثلاث باباجانی با ۷۷ میلی متر، پاوه با ۴۲ میلی متر و کرمانشاه با ۳۰.۳ میلی متر گزارش شد.

زوراوند ادامه داد: در این مدت سرپل ذهاب، گهواره و کرند غرب نیز کمترین بارش را به نام خود ثبت کردند به گونه ای که بارندگی در این مناطق از یک و نیم تا چهار و نیم میلی متر رخ داد.

پاوه پربارش ترین شهر استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، پاوه را پربارش ترین نقطه استان در سال زراعی جاری معرفی و عنوان کرد: میزبان بارش ها در این منطقه به ۶۲۳.۵ میلی متر رسیده که البته نسبت به سال قبل و دوره بلندمدت به ترتیب ۵۷ و ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 وی ادامه داد: ثلاث باباجانی با حدود ۵۴۸ میلی متر و روانسر با ۶۳۶.۳ میلی متر بارندگی در سال زراعی جاری درر رده های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.

زوراوند، میزان بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز حدود ۵۲۶ میلی متر عنوان و تصریح کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته که نزدیک به ۶۷۷ میلی متر بود ۲۲ درصد کاهش ولی در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۳ درصد افزایش نشان می دهد.

تداوم بارندگی و وزش شدید باد در کرمانشاه

معاون هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از تداوم فعالیت سامانه فعال در جو استان تا روز اواخر فردا (یکشنبه) خبر داد و گفت: علاوه بر بارش باران، وزش شدید باد، رگبار باران و رعد برق و غبارآلود شدن هوا از دیگر پیامدهای این سامانه خواهد بود.

وی گفت: انتظار می رود در روز یکشنبه شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان باشیم که البته بارش ها برای پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی، کنگاور، هرسین و صحنه بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

زوراوند در پایان نسبت به رگبار پراکنده تگرگ در برخی از نقاط استان نیز هشدار داد و گفت: این موضوع سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.