چند روز گذشته وزارت بهداشت و درمان و همچنین به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی استان های مختلف و به خصوص کرمانشاه وضعیت موجود را به دلیل سیر صعودی ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان قرمز اعلام کردند و به مردم توصیه ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت را بارها گوشزد کرده اند اما کو گوش شنوا؟

هر لحطه بر ورود غیر بومی ها در قصرشیرین افزوده می شود و اگر سری به خیابان های قصرشیرین بزنی خودنمایی پلاک های غیر بومی در این منطقه، موجی از نگرانی و هراس را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است و به طوری که فضای مجازی شهرستان و شبکه های اجتماعی از گلایه و اعتراض ساکنان این منطقه پر شده است که خواهش کرده اند سفر به این منطقه را به بعد از بحران کرونا موکول کنند.

اینکه عده ای فکر می کنند چون قصرشیرین گرمسیر است احتمال سرایت ویروس کرونا در این منطقه وجود ندارد سخت در اشتباهند، آمار استان های گرمسیر کشورمان ردی بر این ادعاست هرچند که پژوهشگران حوزه بهداشت و پزشکی نیز از ناشناخته بودن و مرموز بودن و سرعت انتقال این ویروس بارها سخن گفته اند.

اگرچه قصرشیرین تا کنون وضعیتش سفید بوده و مواد مشکوک به کرونا در این منطقه نتیجه آزمایششان منفی بوده اما این دلیل نمی شود که در شهر انتقال ویروس احتمال نداشته باشد کما اینکه بارها متخصصان پزشکی گفته اند که ۸۰ درصد افراد ممکن است ناقل باشند و بدون نیاز به دریافت درمان بهبود پیدا کنند.

 مسافرت در شرایطی که همه بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور کار طاقت فرسای درمان بیماران کرونایی را متحمل شده اند کار عاقلانه ای نیست و به همه افرادی که این روزها قصد سفر  دارند همین جا می گوییم که مرزنشینان قصرشیرین در این زمان اصلا شرایط پذیرش مهمان را ندارند و نمی خواهند پذیرای قاصدان کرونا باشند.

از قدیم گفته اند مهمان عزیز است و عزیزش بدارید اما سلامت و حفظ جان نیز یک تکلیف شرعی و واجب است و لغو نماز جمعه و واجبات الهی به خاطر اهمیت به سلامتی خود گویای این مساله است که نباید کاری کنیم که سلامتمان به خطر بیفتد و تنها را حفظ این مهم در این شرایط رعایت بهداشت و ماندن در خانه است.

این روزها حال ملت ایران خوش نیست و بسیاری از خانواده ها به واسطه ویروس منحوس کرونا عزادار شده اند و بسیاری از فرشته های درمان و مدافعان سلامت نیز در این راه شهید شده اند و این به دور از انصاف است که ما با بی توجهی و با چشم گذاشتن بر روی حقایق جامعه خودمان را گول زده و راهی سفر شویم.

وقت برای تفریح و سفر و طبیعت گردی تا دلمان بخواهد زیاد است اما با یک لحظه غفلت ممکن است عزیزی از دست دهیم و یا باعث مرگ عزیزی از خانواده های دیگر شویم.

یکی از شهروندان قصرشیرینی در این رابطه با نگرانی از ورود غیربومی ها و شلوغ بودن خیابان های قصرشیرین، گفت: چرا عده ای بی فکری کرده و این روزها به جای اینکه در منزل مانده و التیام دهنده زخمی باشند نمک بر زخم دیگران پاشیده و به عنوان ناقل کرونا این ویروس منحوس را به همه جا می برند.

محمدی اضافه کرد: هیچ کس از تفریح و سفر بدش نمی آید اما واقعا این زمان عاقلانه نیست و مردم باید رعایت کنند و تا مردم همراهی نکنند کابوس کرونا تمامی ندارد.

شهروند دیگری نیز گفت: من یک ماه است به اتفاق خانواده ام از منزل بیرون نمی آییم و چند روز یکبار خودم برای انجام خریدهای ضروری در حد نیم ساعت بیرون از منزل هستم ولی این انصاف نیست که عده ای در این زمان که اصلا شرایط کشور به واسطه ویروس کرونا درگیر مشکل شده با بی توجهی سیر انتقال کرونا را بالا برده و هرچه که زحمت و تلاش می شود را به باد می دهند.

امیری اضافه کرد: خدا خوش نمی آید مردم ما با چه زبانی بگوییم دید و بازدید در این عید معنی ندارد و ماندن در منزل بهترین عیدی به دیگران است پس با کم کردن ترددها و ماندن در منازل کادر درمان را کمک کنید تا به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم.

دیگر شهروند قصرشیرینی گفت: از تمام دوستان و اقوام و فامیل و هم میهنانمان عاجزانه می خواهم در منزل بمانند و اگر ما را دوست دارند و سلامتی ما برایشان مهم است به این منطقه نیایند.

قطع زنجیره کرونا در گرو ماندن در منزل است

فرماندار قصرشیرین گفت: مردم با رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از سفر و دید و بازدید عید و ماندن در خانه زنجیره انتقال کرونا را قطع کرده و به ریشه‌کنی این بیماری ویروسی کمک می‌کنند و بدانند سفر  غیربومی ما ممنوع است و هیچ خدماتی به مسافرانی که به این منطقه می آیند داده نمی شود ضمن اینکه هتلداران منطقه نیز به صورت خودجوش واحدهای اقامتی را تعطیل کرده اند.

مرادعلی تاتار روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با تبریک آغاز سال جدید به مردم قصرشیرین، افزود: امروز با یکی از مهمترین چالش های حوزه سلامت مواجه هستیم که تمام دنیا و بخصوص کشورمان را درگیر خود کرده و همه مسوولان در تلاش هستند با انجام اقدام های پیشگیرانه سایه این بیماری از کشور برداشته شود.
وی با قدردانی از تمام تلاش های دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا و به خصوص کادر درمانی و پزشکان و پرستاران کشور گفت: امید است با رعایت و توجه جدی به مسایل بهداشتی و پرهیز از دید و بازدیدها در روزهای آغازین سال نو بتوانیم زنجیره این بیماری را قطع کنیم.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: این بیماری هم پایان می پذیرد و امیدواریم در سال جدید سلامتی برای مردم عزیز کشور و به خصوص شهرستان قصرشیرین شادی آفرین سفره های نوروز آن ها باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته با همه مصائب و مشکلاتی که کشور با آن مواجه بود از سیل و زلزله گرفته تا توطئه‌ها و تحریم ها ی ظالمانه دشمنان سبب شد مردم این کشور با حوادث ناگواری رو به رو شود.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مردم با وجود همه مشکلات نشان دادند در سخت ترین شرایط در کنار هم هستند و هرگز ارادہ آن ها در حمایت از نظام و آرمان های آن خللی وارد نخواهد کرد.
تاتار افزود: دولت، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی امدادگران، بسیجیان، نخبگان دانشگاهی روحانیون، پویش های مردمی و سمن ها تمام تلاش خود را کردند تا در این شرایط  بتواند باری از روی دوش مردم بردارند.
وی اضافه کرد: در شهرستان مرزی قصرشیرین در سال ۹۸ شاهد بازگشایی مرز خسروی با تلاش های دولتمردان، مسوولان استان و کشور بودیم تا مردم این منطقه بار دیگر افتخار خدمتگزاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  را داشته باشند و این مهم که از مطالبه های بزرگ مردم شهرستان بود، محقق شد.
تاتار اظهار داشت: تمام تلاش مسوولان شهرستان و همچنین استان و در رأس آن ها استاندار کرمانشاه بر این است تا ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرستان برای رونق و آبادانی این مردم به کار گرفته شود و این مهم سرلوحه کار ما در سال جدید است.
وی گفت: مردم قصرشیرین در سال گذشته با حضور خود در پای صندوق های رای بار دیگر شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند که شایسته تقدیر است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۸ هزار  و ۴۰۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع یک هزارو ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و پنج هزار و ۹۷۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.