دکتر بهمن روشنی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا از ویزیت منظم بیماران طبق ضوابط تغذیه ای توسط کارشناس تغذیه بیمارستان خبر داد و افزود: توجه ویژه به تامین انرژی و پروتئین کافی در بیماران مبتلا برای تنظیم برنامه غذایی بیماران و سرو مایعات گرم انواع سوپ، فرنی، شله زرد و ... در کنار غذا از جمله این اقدامات است.

وی، سرو ۲ نوبت میان وعده مقوی و بهداشتی(میوه،آجیل بسته بندی، شیر، خرما بسته بندی و ...) برای بیماران، سرو میان وعده به پرسنل در بیمارستان‌های سنتر کرونا، سرو مایعات گرم برای بیماران و پرسنل در میان وعده ها و حذف دورچین سبزیجات خام و جایگزینی با انواع پخته را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

روشنی از توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف در بخش‌های ریفرال کرونا و ایزوله و مدیریت پسماند ظروف عفونی ، توزیع آب معدنی به همراه غذا در وعده ناهار و شام ، توجه به پخت کامل ،سالم و ایمن مواد گوشتی و تخم مرغ و حذف غذاهای نیم پز و حذف ژتون و دستگاه انگشت نگار در غذاخوری های بیمارستان نیز خبر داد.

معاون درمان دانشگاه همچنین گفت: حذف وسایل و ظروف غیرضروری مشترک مثل رومیزی نمکدان پارچ آب و...در غذاخوری ها و نیز توجه به سلامت و چک پرسنل آشپزخانه در هنگام ورود، الزام آنان به استفاده از کلیه لوازم حفاظت فردی و آموزش و نظارت بر پرسنل برای رعایت کامل اصول بهداشت فردی در هنگام توزیع غذا نیز در بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی انجام شیفت بندی کارشناسان تغذیه بیمارستان‌ها در زمان تعطیلات برای نظارت بر نحوه آماده سازی، تهیه ،سرو و توزیع غذاهر سه وعده را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۶ نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۵۸ نفر رسید که ۱۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز پنجشنبه (۲۹ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۷۸۴ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۵۳ نفر از آنان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.