حشمت الله رضایی در حاشیه آیین بدرقه این دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور به مدت ۲ روز از یادمان های کرمانشاه، قصرشیرین، گیلانغرب، مطلع الفجر، مرصاد، شهید بهشتی و پادگان ابوذر بازدید می کنند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، بازگویی ایثار و رشادت های آنان، بزرگداشت ارزش های انقلاب و پاسداری از فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به سرزمین های نور اعزام می شوند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل ذهاب گفت: آشنایی نسل جوان با رشادت ها و دلیر مردی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است از این رو وظیفه داریم تا ارزش های شهدا را زنده نگه داریم که یکی از راه های حفظ آرمان های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی است.

سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی افزود: برگزاری کلاس های فرهنگی شامل اجرای ادعیه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به آموختن قرآن و احکام از برنامه های در نظر گرفته شده برای کاروان های راهیان نور است.

سرهنگ پاسدار مراد علی حسنی افزود: در مناطق عملیاتی و مکان هایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک نفر به عنوان راوی جنگ و دوران دفاع مقدس همراه این کاروان ها خواهد بود تا برای آنان از رویدادهای دوران باشکوه دفاع مقدس بگوید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارد که در ۴۸ مدرسه شهری و روستایی و ۶ مدرسه عشایری در قالب ۱۷۶ کلاس درس زیرنظر ۴۰۰ مربی مشغول تحصیلند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.