دکتر جهانگیر خزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا مجموع میزان فضای کالبدی دانشگاه رازی را در سال ۹۲ در مجموع ۱۵۳ هزار و ۵۸۵ مترمربع اعلام کرد و افزود: این میزان اکنون به ۲۲۳ هزار و ۹۲۰ متر افزایش یافته که ۴۵.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او در ادامه متراژ فضاهای آموزشی این دانشگاه در سال ۹۲ را ۸۱ هزار و ۶۵۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده توسط مجموعه دانشگاه این میزان اکنون به ۱۱۷هزار و ۶۹۴ مترمربع رسیده است.

او به متراژ فضاهای زیربنائی، رفاهی و کمک آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز اشاره کرد و توضیح داد که در سال ۹۲ این فضاها ۷۱ هزار و ۹۳۵ مترمربع بوده که اکنون به ۱۰۶ هزار و ۲۲۶ مترمربع افزایش یافته است و ۴۷.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در ادامه به طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده دانشگاه رازی از سال ۹۴ تا ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت چهار سال ۱۸ طرح عمرانی به متراژ ۵۰ هزار و ۳۶۰ مترمربع و بیش از ۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این دانشگاه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

خوابگاه خواهران پردیس کشاورزی، خانه فرهنگ، دانشکده فنی و پتروشیمی، فاز اول دانشکده هنر و معماری، مجتمع کلاسی، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و خوابگاه دانشجویی پسران پردیس تاق بستان از جمله طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین یادمان شهدای گمنام، سالن ورزشی چندمنظوره پردیس کشاورزی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده علوم مهندسی کشاورزی، مجموعه فرهنگی - مذهبی خوابگاه، ساختمان نگهبانی و گیت ورود و خروج خوابگاه‌های اشرفی و کوثر و امکانات خدماتی استخر دانشگاه، فاز یک دانشکده اقتصاد و حسابداری، ساختمان هشت ضلعی دانشکده فنی و فاز اول مهمانسرا از جمله دیگر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اکنون ۱۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع پروژه عمرانی در قالب ۶ پروژه در دانشگاه در دست اجرا است، گفت: به طور میانگین این تعداد پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خزایی مبلغ قرارداد اولیه این تعداد پروژه را بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل فاز دوم دانشکده هنر و معماری، دانشکده شیمی، کلینیک تخصصی دامپزشکی، فاز دوم دانشکده اقتصاد و حسابداری، خوابگاه دانشجویی خواهران پردیس طاقبستان و پژوهش‌های فرهنگی دانشگاه است.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه اکنون نزدیک به ۱۲ هزار دانشجو، ۴۶۰ هیات علمی و هزار و ۱۰۰ پرسنل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.