به گزارش ایرنا، محسن رخصی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات استان کرمانشاه در دفتر امام جمعه، افزود: شورای زکات کشور میزان تعهد استان کرمانشاه را برای جمع‌آوری زکات ۱۴ میلیارد تومان تعیین کرده که ما امروز و با حمایت و کمک‌های آیت‌الله علما و همکاری همه مدیران استان توانستیم این مبلغ را به ۲۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی از برگزاری بیش از یک هزار و ۲۵۷ جلسه شورای زکات در  استان در ۶ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا بیش از ۷۲ همایش، نشست، جلسه توجیهی، آموزشی و تقدیری برای کشاورزان و مؤدیان زکات برگزار شد.

وی یک هزار و ۳۴۹ روستا را پرداخت کننده زکات اعلام کرد و اظهار داشت: از مجموع ۲هزار و ۷۱۵ روستا در استان، یک هزار و ۷۵۳ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه از ۲هزار و ۱۳ نفر عامل افتخاری که با شورای ذکات استان همکاری دارند، تقدیر کرد و افزود: بیش از ۳۹۵ نفر به عنوان مبلغ در سطح شهرها و روستاهای استان همراه و همیار شورای زکات استان هستند.

رخصی از مشارکت مردم استان در پرداخت زکات تقدیر و تشکر کرد و از آنها خواست با مراجعه به پایگاه اینترنتی کمیته امداد استان کرمانشاه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح‌ اکرام ایتام، طرح همسفره (رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال)، طرح شوق زیارت (کمک به کسانی که در حسرت زیارت مانده‌اند)،طرح جشن نیکوکاری و طرح محسنین (حمایت از کودکان بدسرپرست)، در اختیار این نهاد قرار دهند تا به دست نیازمندان برسد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۷۸هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد است که جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

۳۰۳۳/۳۲۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.