به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز سه شنبه در دیدار با کاک عبدالله نماینده امور بین‌الملل حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با تاکید بر روابط گرم و تاریخی ایران و اقلیم کردستان، افزود: با توجه به اهمیتی که برای تجارت و مبادلات مرزی قائل هستیم اعتبارات زیادی برای تقویت زیرساخت‌ها در گمرک پرویزخان و بازارچه های تیله کو، شوشمی و شیخ صله اختصاص داده ایم.
وی همچنین اظهار داشت: با تحولاتی که در آینده در خصوص راه‌آهن و منطقه آزاد اقتصادی قصرشیرین متصور هستیم قطعا میزان مبادلات ما در بحث تجارت مرزی افزایش خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با وجود تحریم ها اما در زمینه صادرات کالاهای مورد نیاز کشور عراق و بخصوص منطقه اقلیم فعالیت گسترده داریم و در صدد افزایش حجم‌ مبادلات هستیم.
در این دیدار کاک عبدالله نماینده امور بین‌الملل حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه نیز ضمن اشاره به روابط گرم تجاری و فرهنگی اقلیم ‌کردستان با استان کرمانشاه خواستار استفاده از تمام ظرفیت های مرزی استان کرمانشاه در زمینه توسعه صادرات و واردات شد و گفت: بخش زیادی از کالاهای اساسی مورد نیاز اقلیم کردستان از گمرکات مرزی استان کرمانشاه تامین می شود و ما خواستار رفع برخی محدودیت های مرزی در زمینه صادرات و واردات به جهت تقویت مناسبات اقتصادی هستیم.
وی اظهار داشت: از ایران انتظار داریم در زمینه تامین مواد مورد نیاز در بخش کشاورزی و دامداری بخصوص خوراک دام با اقلیم همکاری بیشتری داشته باشد.
در این دیدار پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه و غفار محمدی رئیس اتاق تعاون نیز حضور داشتند.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.