‍به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره ‌کل استاندارد کردستان، منصور لهونیان افزود: بیشتر این بازرسی‌ها از خبازی ها، واحدهای تولیدی، شهربازی‌های سرپوشیده و طلافروشی‌های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: بازرسی‌هایی نیز به صورت گشت مشترک با همکاری فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه‌ بهداشت، نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها به منظور کنترل هرچه بیشتر مواد غذایی، مصالح ساختمانی، تجهیزات بازی و آرد و نان در سطح استان صورت گرفته که برخی از این بازرسی‌ها به توقیف و یا معدوم شدن محصولات غیراستاندارد و غیر بهداشتی منجر شد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت الزامی است اضافه کرد: به دلیل اهمیت بالای استفاده از مصالح باکیفیت و استاندارد در ساختمان‌ سازی، بازرسی‌ها و نمونه برداری‌هایی از واحدهای تولیدکننده سنگدانه، بتن و بلوک پلی استایرن شهرستان‌های سقز، دیواندره، مریوان و بانه توسط کارشناسان استاندارد در این شهرستان ها صورت گرفت که در این بازرسی‌ها به واحد‌های تولیدی که محصولات غیر استاندارد تولید می کردند اخطار داده شد.
مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان بیشترین استفاده کنندگان از شهربازی ها هستند بنابراین رعایت ایمنی در این خصوص، وظیفه قانونی و وجدانی صاحبان شهربازی ها بوده و کمترین بی توجهی به ایمن سازی این اماکن، می تواند خسارات جبران ناپذیری برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.
لهونیان با بیان اینکه اداره ‌کل استاندارد به شهربازی هایی که تجهیزات بازی غیر استاندارد دارند اخطار داده است ادامه داد: این اماکن تا زمانیکه تاییدیه استاندارد و مجوز بهره برداری تجهیزات دریافت نکنند، اجازه فعالیت ندارند.
به گفته وی، پیرو مصوبات کمیته ماده 110 شورای آرد و نان، در یک ماه گذشته بازرسی‌هایی نیز از کارخانجات آرد، سیلوهای نگهداری گندم، فروشگاه‌های عرضه نان و خبازی‌ها با همکاری نمایندگانی از فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان انجام شده و در همین راستا پرونده 2 واحد صنفی متخلف نیز به تعزیرات ارجاع داده شده است.
لهونیان یادآور شد: در راستای اجرای مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با هدف جمع آوری طلای قاچاق نیز، گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی عرضه طلا با حضور نمایندگانی از ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اماکن، صورت گرفت که در این بازرسی‌ها ضمن تذکرات لازم به طلافروشان نسبت به لزوم دارا بودن پروانه استاندارد و کد دار بودن مصنوعات طلا، مقادیری طلای بدون کد شناسایی سازنده نیز کشف و ضبط شد.
هم اکنون 270 واحد تولیدی فعال و حدود 603 قلم کالا در کردستان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.
خبرنگار: وریا کرمی **انتشار: عبدالله رحمانی
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.