به گزارش خبرنگار ایرنا این شهرک با 600 واحد مسکونی که در خارج از شهر قرار دارد از یک نانوایی نیز بهره مند نیست و مردم ناچارند برای وعده های مختلف هر بار از داخل شهر نان خود را تهیه کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کامیاران گفت: برای حل مشکل نبود نانوایی در شهرک ژوان به صورت موقت نانوایی در کانکس برپا خواهد شد.
علی فاتحی با اشاره به اینکه این تصمیم در جلسه ای با حضور فرماندار و مسئولان ذی ربط شهرستان گرفته شده است، افزود: مشغول گرفتن استعلام و انجام کارهای نهایی برای حل این مشکل هستیم.
وی اظهار کرد: به دلیل نداشتن اجازه صدور مجوز نانوایی در شهرستان از سال 94، تصمیم به انتقال یکی از نانوایی های درون شهری به این شهرک گرفته شد.
فاتحی با بیان اینکه در همان سال از سوی این اداره یکی از نانوایان به فرمانداری و مسکن و شهرسازی وقت برای واگذاری زمین و ساخت نانوایی در این منطقه معرفی شده است، اضافه کرد: مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زمین های تجاری آن منطقه برای ساخت باید به صورت یک جا به پیمانکار واگذار گردد به این فرد زمین واگذار نکرده است.
وی حل این مشکل را نیازمند واگذاری زمین از سوی مسکن و شهرسازی دانست و گفت: هم اکنون 2 نفر برای اجرای خبازی در کانکس برای آن منطقه به ادارات استعلام شونده معرفی شده اند که بعد از تایید ادارات در اسرع وقت اقدام لازم بعمل خواهد آمد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کامیاران در ادامه با اشاره به سرانه مصرف آرد در کامیاران که 9 کیلوگرم به ازای هر نفر است، افزود: سهمیه آرد شهرستان از سال 94 تاکنون20 تُن افزایش داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون ماهانه 22 هزار و 500 کیسه آرد 40 کیلویی بین 160 واحد خبازی توزیع و به انواع نان تبدیل می شود.
فاتحی تعداد نانوایی های شهرستان کامیاران را 160 واحد عنوان و اضافه کرد: 88 واحد این نانوایی ها شهری و بقیه آنها روستایی است که 500 نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل خبازی های شهر کامیاران تراکم خبازی ها است، اظهار کرد: تراکم خبازی ها باعث کم بودن سهمیه آرد آنها و در نتیجه درآمد کم و یک شیفت کار کردن خبازی های شهری شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کامیاران بررسی مشکلات نانوایان، ارتقای کیفیت و کمیت نان در شهرستان در بازرسی های روزانه و مستمر از نانوایی‌ها را از جمله وظایف این اداره بیان کرد و گفت: در این راستا افزون بر 29 مورد بازرسی بصورت گشت مشترک از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته است.
فاتحی به تشکیل 17 مورد پرونده در این بازرسی ها اشاره کرد و افزود: تخلفات شامل گران فروشی، کم فروشی نان و رعایت نکردن مسائل بهداشتی است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان از طرف کارگروه آرد و نان استان اخذ نشده است تاکید کرد: نان با همان قیمت قبلی عرضه می گردد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شهروندان از طریق شماره تلفن 124 اطلاع رسانی کنند.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران هم گفت: این زمین ها باید از اداره منابع طبیعی به پیمانکار واگذار می شد که اکنون این کار انجام شده است.
مجتبی چغازردی افزود: مجوزها برای راه اندازی نانوایی در این منطقه گرفته شده است و پس از ساخت و ساز توسط پیمانکار نانوایی نیز فعال می شود.
پخت نان در کانکس از نظر شبکه بهداشت قابل پذیرش نیست و به دلیل مشکلات و کمبودهای موجود این شبکه نیز راضی شده است که موقتا این کانکس برای پخت نان برپا شود.
براساس گزارش سایت اطلاع رسانی مسکن مهر کامیاران شهرک ژوان با مساحت زیر بنایی هر واحد حدود 80 متر مربع و مساحت غیر مفید هر واحد حدود 100 متر مربع تعداد واحد در هر طبقه یک، تعداد طبقات در هر بلوک سه و تعداد کل واحد ساخت شده 600 واحد می باشد که نقشه های آن در 6 تیپ طراحی شده است.
در شهرستان کامیاران حدود سه هزارو 700 واحد صنفی مشغول فعالیت هستند. کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی** انتشار: امید بهمنی
7349/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.