مسعود شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 300 نفر در قالب 146 خانواده تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی افزود: 18 میلیارد و 300 میلیون ریال این تسهیلات از محل منابع امدادی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی به تعداد 99 خانوار پرداخت شد و 9 میلیارد و 130 میلیون ریال نیز از طریق صندوق نیازمندان امداد به 47 خانوار پرداخت شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مریوان اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به مددجویان بیمه عمر است تا چنانچه یکی از افراد دریافت کننده تسهیلات فوت کند، بیمه پاسخگوی تسهیلات پرداخت شده باشد.
شهبازی یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده در بخش های کشاورزی، دامپروری، دامداری، مشاغل خانگی، خرید خودروهای باری، پرورش زنبور عسل، تولید کفش و صنایع دستی بوده است.
وی گفت: در بحث آموزش های کارآفرینی، مهارت آموزی بلند مدت و کوتاه مدت نیز در مجموع به 208 نفر آموزش های لازم در راستای اشتغالزایی ارائه شده است.
شهبازی تاکید کرد: آموزش های مهارت آموزی بلند مدت شامل قالی بافی، خیاطی و حسابداری و مهارت های کوتاه مدت شامل مشاغل روستایی باغداری، زنبورداری و کشاورزی بوده است.
وی با بیان اینکه خانواده های تحت پوشش که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند، در سال های آتی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می شوند، افزود: تا پایان امسال جشن خودکفایی تعدادی از مددجویان این نهاد در شهرستان مریوان برگزار می شود.
شهرستان مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.