به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا خدایی روز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج، افزود: یکی از ویژگی های مومنان دستگیری و کمک به همنوعان در روزهای سخت و ناگوار است و در این روزها مردم کردستان با سخاوتمندی و بخشش اموال خود و عمل به این وظیفه دینی و انسانی خدمات ارزشمندی به همنوعان خود ارایه کردند.
وی ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و جان باختن تعداد زیادی از مردم زلزله زده، این مصیبت را به بازماندگان زلزله تسلیت گفت و برای آنها از خداوند متعال صبر جمیل خواستار شد.
وی در ادامه بر صیانت و پاسداری از ارزش های اسلامی و پیروی از شریعت و ایین ناب محمدی تاکید کرد.
او با اشاره به اینکه 28 صفر مصادف با سالروز رحلت جانگداز پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است رحلت سرور عالم مخلوقات را به تمام مسلمانان جهان تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه دین اسلام کامل ترین دین الهی و حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده خداوند است بر پیروی از سیره و سنت پیامبر بزرگوار اسلام و صیانت از ارزش های اسلامی تاکید کرد.
امام جمعه سنندج در ادامه ضمن گرامیداشت هفته وقف با اشاره به آیه شریفه قرآن گفت: وقف یکی از حقیقت های قرآنی دین اسلام است.
ماموستا خدایی اظهار کرد: کسانی که از توانایی مالی برخوردارند و در اموراتی مانند ساخت بیمارستان، مدرسه، مسجد دارالعلوم و کمک به دانش آموزان بی بضاعت وقف می کنند در پیشگاه الهی از اجر معنوی مضاعفی برخوردار خواهند شد.
**امروز وقف در جامعه متناسب با نیازهای روز تبیین شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز گفت: امروز باید مسیر وقف متناسب با نیازهای جدید جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد وقف های جدید افزود: امروز باید نیازهای ضروری مردم در موقوفات مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تهیه وسایل مورد نیاز ازدواج جوانان، تامین هزینه های دارویی و ضروری مردم، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و تامین نوشت افزار دانش آموزان بی بضاعت باید در موقوفه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه دادک امروز در موقوفه ها مسجد اولویت ما نیست بلکه در کنار ساختن مسجد باید در موقوفه ها به نیازهای جدید مردم هم توجه کرد.
وی با تاکید بر اینکه یک ریال از موقوفات استان به جای دیگری انتقال داده نمی شود اظهار کرد: درآمد هر موقوفه در همان محل صرف می شود.
تعداد هزار و 934 وقف و هزار و 134 موقوفه در استان کردستان وجود دارد. 17 هزار و 189 بقعه در استان وجود دارد که از این تعداد 114 هزار متصرفی و سه هزار مورد غیر متصرفی است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش **انتشار: امید بهمنی
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.