به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نخستین روز از دهه وقف در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: امروز مردم زلزله زده و آسیب دیده استان کرمانشاه نیازمند کمک های مالی و عاطفی هستند و همه ما وظیفه داریم در چنین شرایطی به یاری همنوعان خود بشتابیم.
وی با بیان اینکه وقوع چنین حوادثی آزمایش الهی هم برای زلزله زدگان و هم برای سایر مردم است، اظهار کرد: همه ما به عنوان یک مسلمان باید تلاش کنیم از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمده و از یاری رساندن به آسیب دیدگان غافل نشویم.
نماینده ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن دهه وقف و برکات این سنت حسنه در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: پرونده هر انسانی با مرگ بسته می‌شود اما وقف اموال موجب ماندگاری فرد در دنیا و آخرت خواهد شد.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: وقف سرمایه گذاری برای آخرت است و زمینه ارتقای ارزش های انسانی و دینی و افزایش اعتقادات را فراهم می کند.
وی یادآور شد: در وقف صرف اقتصاد مد نظر نیست بلکه باید پایه ای برای حفظ دین، مملکت، هدایت انسان، ارتقای سطح سواد و فرهنگ و دین جامعه شود.
وی ادامه داد: فردی که یک مسجد را بنا کرده و برای آن رقباتی قرار می دهد نشان از ذهنیت زیبایش برای حفظ و بقای آن بنا دارد که همواره در فکر روشن ماندن چراغ آن بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان وقف را را زمینه‌ ساز ارتقای ارزش‌های انسانی، دینی و بالا رفتن اعتقادات دانست و گفت: وقف سرمایه گذاری برای آخرت است.
آیت‌‌الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا موقوفات را به گونه‌ای نگهداری کنیم که خدا راضی باشد و این امر موجب نگاه مثبت و اعتماد مردم به اوقاف خواهد شد.
به گفته وی، در وقف صرف اقتصاد مد نظر نیست بلکه باید پایه ای برای حفظ دین، مملکت، هدایت انسان، ارتقای سطح سواد جامعه، ارتقای سطح فرهنگ و دین جامعه شود.
وی افزود: اموال وقفی باید تبدیل به احسنت شود، وقف هر چند که کوچک باشد باید ما زمینه بقای آن را حفظ کنیم و هم به روز کرده و هم آن را تبدیل به منبع درآمد بیشتری کنیم.
آیت‌‌‌الله حسینی ‌شاهرودی اعلام کرد: در بحث‌های اقتصادی در وقف باید سعی کنیم، اموال وقفی ماندگار مانده و توسعه پیدا کند چراکه توسعه وقف موجب رسیدن منفعت آن به فرد، جامعه و ... می‌شود.
وی با اشاره به وجود بقاع متبرکه در استان کردستان یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان گردشگری مذهبی را راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این دیدار از وجود یک هزار و ۹۳۴ موقوفه انتفاعی و منفعتی در سطح این استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۴۴ موقوفه انتفاعی و ۷۹۰ موقوفه منفعتی هستند.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به وجود رقبات موقوفه‌های استان کردستان اظهار کرد: موقوفات استان دارای ۱۷ هزار و ۱۸۹ رقبه هستند که ۱۴ هزار و ۱۰۸ رقبه متصرفی و دو هزار و ۹۰۰ رقبه غیر متصرفی هستند.
وی افزود: برای ۱۱ هزار و ۹۰۱ رقبه استان کردستان به میزان ۲۴ میلیون مترمربع سند مالکیت اخذ شده که ۶۵۰ هزار مترمربع آن در سال جاری بوده است.
وی با اشاره به وجود 74 بقعه مبارکه در استان که 34 بقعه مربوط به امامزادگان است، یادآور شد: بیش از دو هزار متر مربع از بقاع متبرکه امامزادگان احیا و بازسازی شد و در کل ۱۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه سطح استان کردستان اجرا شد.
از 25 آبان تا چهارم آذر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.