به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، متن پیام تسلیت استاندار کردستان به حادثه دیدگان زلزله شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه به این شرح است:
واقعه تلخ زمین‌لرزه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در شهرهای تابعه استان کرمانشاه و مناطقی از کردستان عراق و ایراد خسارت‌های مالی به مردم استان کردستان و مناطق همجوار، موجب تاسف و تالم ملت بزرگ ایران، خصوصا مردم نوعدوست استان کردستان شد.
ما مردمانی هستیم که هزاران سال با هم و در کنار یکدیگر زندگی کرده‌ایم و همواره یار و غمخوار یکدیگر در بلایا بوده‌ایم.
مردم کردستان به ویژه سابقه و تجربه‌ای طولانی و تاریخی از نوع‌دوستی و مهربانی را در حوادث متعدد دارند که چهره انسانی آنان را متمایز می‌کند و اعلام همدردی‌ها و کمک‌های آنان در این حادثه، نشان دهنده و گواهی بر فرهنگ والای انسانی آنان است.
اینجانب ضمن اعلام مراتب آمادگی استان کردستان و تمامی ادارات و ارگان‌های تابعه برای کمک و امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، این ضایعه دردناک را به مردم شریف کرمانشاه خصوصا خانواده محترم جان‌باختگان و داغدیده تسلیت عرض نموده و خاضعانه از ایزد منان برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای مجروحان واقعه، شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
مسئولان کشوری تا ساعت 10 صبح امروز دوشنبه، آمار تلفات را زلزله غرب کشور 207 کشته و 2504 مصدوم اعلام کرده اند.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.