به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خواجه پور عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان سروآباد اظهار کرد: هدف وزارت ارتباطات و فناوری در دولت گذشته توسعه اینترنت روستایی بود اما در دوره جدید توسعه اینترنت پرسرعت ویژه تلفن همراه در سطح روستاها است.
وی افزود: جلسه ای با مدیران همراه اول، ایرانسل و رایتل در وزارت ارتباطات و فناوری برگزار کردیم و این اپراتورها تعهد دادند ظرف 18 ماه نسبت به راه اندازی شبکه های اینترنت پرسرعت تلفن همراه در روستاهای کشور اقدام کنند.
مدیرکل دفتر امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری تاکید کرد: مدیران این سه اپراتور روستاها را در بین خود تقسیم کردند و برای راه اندازی اینترنت پرسرعت اعتبارات خوبی تخصیص دادند و بزودی مشکلات روستاها در حوزه ارتباطات و اینترنت پر سرعت برطرف خواهد شد.
خواجه پور با اشاره به پیگیری های نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری، استان کردستان را به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب کرد و اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات ارتباطات روستایی به این استان تخصیص داده است.
وی یادآور شد: شبکه کابل که به صورت فیبر نوری توسط مخابرات کردستان در این استان اجرا شده، در کشور بی نظیر است و با پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیرکل مخابرات کردستان تلاش های بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات ارتباطات این استان انجام شده است.
خواجه پور به مشکلات مهم شهرستان سروآباد در حوزه ارتباطات نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات مربوط به حوزه فناوری و ارتباطات شهرستان بویژه منطقه گردشگری هورامان در حال پیگیری و برطرف شدن است.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم مشکلات شهرستان سروآباد در حوزه ارتباطات، پست بانک، پست و ICT با سرعت پیگیری و برطرف شود و امیدواریم در زمینه ایجاد اشتغال، کار و تولید این شهرستان مرزی نیز نقش خوبی ایفا کنیم.
مدیرکل مخابرات استان کردستان هم در این جلسه گفت: در شهرستان سروآباد 32 مرکز روستایی دارای فیبر نوری هستند که در این روستاها سه هزار و 774 مشترک روستایی اینترنت پرسرعت داریم.
آزاد حکمت اظهار کرد: از پایان سال 92 تا شهریور امسال بیش از 110 میلیارد ریال اعتبار در حوزه ارتباطات و فناوری در شهرستان سروآباد سرمایه گذاری و هزینه شده است.
وی افزود: در شهرستان سروآباد 23 سایت موبایل، همراه اول فعال است که 20 سایت آن بر روی بستر فیبر نوری است و سه سایت آن نیز بر روی بستر رادیویی قرار دارد و از یک استاندارد بالایی برخوردار است.
مدیرکل مخابرات استان کردستان اضافه کرد: بستر فیبر نوری این ظرفیت را فراهم می کند که اگر نسل های آینده یا سرویس های آتی در شهرستان سروآباد و استان کردستان تعریف شود بر روی این بستر براحتی ارائه خدمات آنها امکان پذیر است.
حکمت با بیان اینکه بستر فیبر نوری ظرفیت گسترده ای ایجاد می کند، افزود: زیرساخت های نسل اپراتور پنجم که قرار است در آینده رونمایی شود در شهرستان سروآباد فراهم شده است.
وی یادآور شد: همچنین بر روی سیستم های انتقال در شهرستان سروآباد یک میلیارد و 430 میلیون تومان سرمایه گذاری شده که با این سرمایه گذاری کلان 54 برابر، ظرفیت انتقال افزایش یافته است.
حکمت تاکید کرد: سرویس های متعددی که در سروآباد نظیر 3 جی و 4 جی به بهره برداری رسیده و یا در آینده نزدیک خواهد رسید، نیازمند این است که ظرفیت انتقال گسترده ای برای آنها ایجاد شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.