فرماندار شهرستان سنندج گفت: ساماندهی دست فروشان یکی از معضلات جدی سنندج است و بایستی نسبت به ساماندهی این معضل هر چه سریع تر تصمیم گیری شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم زارعی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در سنندج، افزود: بحث ساماندهی دستفروشان در بازار های سطح شهر سنندج از سوی دستگاه های متولی از جمله شهرداری مغفول و به حاشیه رانده شده است.

وی اظهار داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری مقرر شد نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام و عملی صورت گیرد اما با تعلل و تاخیر در عملیاتی شدن این کار تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و کار به جایی کشیده شده که کل خیابان ها در تصاحب و تصرف دستفروشان قرار گرفته است.

زارعی به ترافیک ایجاد شده در نتیجه تسری دست فروشان در خیابان ها هم  اشاره کرد و گفت: شلوغی رفت و آمد ها  در پی تصرف دستفروشان در خیابان ها منجر به ترافیک و معطلی شهروندان شده و بایستی نسبت به این معضل نیز تمهیدات جامعی اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان سنندج در بخش دیگری از صحبت های خود بر ساخت و ساز های غیر مجاز در نواحی منفصل شهری نیز گریزی زد و گفت: در این زمینه نیز شهرداری با توسل صرف به جریمه نقدی از کنار این تخلفات گذشته و نباید اجازه چنین ساخت و ساز هایی که موجب هدر رفت سرمایه های استان می شود را بدهد لذا نظارت و حفاظت شهرداری و جهاد کشاورزی جهت ممانعت از  ساخت و ساز های غیر مجاز ضرورت دارد.

زارعی عنوان کرد: شهرداری در خصوص برخی تخلفات در زمین های زراعی و نیز زمین های مربوط به حوزه شهری بایستی جهت بررسی و رفع مشکل با مدارک مستند به دستگاه قضا رجوع کند.

وی همچنین به رعایت مصرف حامل های انرژی در فصل سرد سال نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برای مدیریت از نحوه مصرف حامل های انرژی بایستی مردم را نسبت به استفاده بهینه از این منابع حساس و ترغیب کنیم و فرهنگ گفتمان صرفه جویی را نهادینه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.