اسحاق ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای آزادی این تعداد زندانی، بیش از 75 میلیارد ریال از محل کمک های ستاد دیه، تسهیلات بانکی، صندوق خسارت های بیمه بدنی و گذشت شاکیان جمع آوری و هزینه شد.
وی با بیان اینکه مردم و خیرین کردستانی حامیان اصلی ستاد دیه در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان هستند، افزود: شاکیان پرونده های این دسته از زندانیان در 6 ماهه اول سال جاری با صرف نظر از حق خود به مبلغ بیش از 35 میلیارد ریال، توانستند کمک ارزشمندی به آزادی این افراد داشته باشند.
ابراهیمی بانک های تجارت، ملت، ملی و صادرات را بانک های عامل در اعطای وام قرض الحسنه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد معرفی کرد و یادآور شد: بانک ملت از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته با تخصیص 100 درصدی اعتبارات ابلاغ شده، رتبه اول را در اعطای وام بدون بهره به زندانیان جرایم غیر عمد و آزادی آنان کسب کند.
مدیرکل زندان های کردستان اضافه کرد: امیدواریم سایر بانک ها نیز با تخصیص کامل اعتبارات ابلاغی خود، مراکز اصلاحی و تربیتی استان را در این امر خداپسندانه یاری و در آزادی زندانیان بدهکار نقش بیشتری داشته باشند.
ابراهیمی با بیان اینکه هشت درصد زندانیان کردستان را مددجویان جرائم غیرعمد تشکیل می دهند، گفت: حضور این تعداد از افراد در زندان ها می تواند آسیب های اجتماعی بسیاری را هم برای فرد و هم خانواده آنها به وجود آورد.
وی مددجویان با جرائم مالی و مهریه را بیشترین جامعه آماری زندانیان جرائم غیرعمد استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 74 درصد زندانیان جرائم غیر عمد استان را زندانیان با جرائم مالی و 20 درصد آنان را زندانیان جرائم مهریه تشکیل می دهند که امیدواریم با تدابیر صورت گرفته، شاهد آزادی هر چه سریعتر این افراد باشیم.
به گفته ابراهیمی، اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کردستان با تشکیل جلسات ماهانه، نسبت به بررسی پرونده ها و هم اندیشی برای ایجاد شرایط آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان، اقدام می کنند.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان کردستان وجود دارد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.