به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان، شیوه های کاربردی آموزشی را در تقویت هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای دانست و اظهار کرد: باید آموزش ها را به سمتی ببریم تا توانمندی، خلاقیت و استعداد دانش آموزان شکوفا شود.
وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست با همکاری و مشارکت اولیا و مربیان، دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ایی که ارتباط مستقیم با بازار کار دارد، تشویق و ترغیب کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان قروه هم در این نشست گفت: در سال تحصیلی جدید 9 رشته به رشته های موجود شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش هنرستان های این شهرستان اضافه شده است
رضا محمدی افزود: رشته های مرغداری صنعتی، تعمیر اداوات کشاورزی، خدمات فنی خودرو، تاسیسات حرارتی - برودتی، تولید محتوای الکترونیکی، تابلو ساز برق در هنرستان شهر دزج و طراحی وب در هنرستان وینسار به رشته های قبل اضافه شده است.
به گفته وی، در سال جاری تحصیلی رشته های جدید فنی و حرفه ای شامل باغبانی در هنرستان کشاورزی و انیمیشن در هنرستان نمونه شهید رضایی نیز به رشته های قبلی افزوده شدند.
محمدی اظهار کرد: در بودجه امسال آموزش و پرورش 55 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات فنی مورد نیاز هنرستان نمونه شهید رضایی تخصیص داده شد.
وی با اشاره به مشکلات هنرستان ها در شهرستان قروه یادآور شد: مهیا نشدن زیر ساخت های لازم از لحاظ تجهیزات برای ایجاد رشته های جدید در پایه های دهم و یازدهم از جمله این مشکلات است ضمن اینکه برای سال تحصیلی آینده به حداقل 36 کلاس درس و به همین میزان کارگاه های مهارت آموزشی و تجهیزات نیاز داریم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قروه عدم گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بدلیل گران بودن کتاب های درسی و تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز را از دیگر مشکلات عدم تمایل به ادامه تحصیل در این رشته ها دانست.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز در سخنان کوتاهی گفت: در این شهرستان چهار هنرستان فنی و حرفه ای با 561 دانش آموز و هفت هنرستان کار و دانش با 426 هنرجو فعالیت دارند.
حسین الماسی از 31 رشته تحصیلی هنرستان ها شامل 16 رشته کار دانش و 15 رشته فنی و حرفه ای خبر داد و یادآور شد: اصلی ترین اهداف آموزش در هنرستان های فنی و حرفه ای ایجاد زمینه مناسب برای هدایت دانش آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار است.
وی اضافه کرد: در هنرستان ها باید تولید محصول داشته باشیم و بتوانیم آنها را وارد بازار کنیم که این کار می تواند بخشی از هزینه های هنرستان ها را تامین کرده و انگیزه دانش آموزان را در تداوم تحصیل مهارتی تقویت کند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.