سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان گفت: گروه پژوهش بهبود کمی و کیفی توت فرنگی کردستان با هدف تولید نشاء عاری از ویروس در استان در حال فعالیت است که به زودی آزمایشگاه آن نیز افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چیا سهراب نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل در سنندج، افزود: جهاد دانشگاهی با داشتن پژوهشکده‌ها و مراکز مختلف آموزشی و فرهنگی قریب به ۳۷ سال است که خدمات ارزنده ای را در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان به راهبرد اصلی جهاد دانشگاهی در گروه فناوری های نوین ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد های نانو در مسائلی چون ساختمان و پدافند غیرعامل و نیز انرژی های نو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سهراب نژاد فعالیت در حوزه منابع طبیعی و زیستی را دیگر استراتژی نهاد جهاد دانشگاهی برشمرد و عنوان کرد: بررسی و علل مسائلی از قبیل ریزگردها و آفات و سموم گیاهی و نیز دلیل خشکی جنگلهای پر بلوط زاگرس مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع اطلاعاتی برای گردآوری کلیه اطلاعات جهاد دانشگاهی سراسر کشور و نیز ایجاد مرکز خدمات تخصصی GIS جهت مکان یابی شهری و طرح جامع شهری دیگر استراتژی جهاد دانشگاهی کردستان به شمار می‌رود.

سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان ایجاد و تجهیز آزمایشگاهی برای تولید نشاء توت فرنگی را دیگر راهبرد این نهاد برشمرد و ابراز داشت: از آنجا که کردستان قطب توت فرهنگی در کشور محسوب می شود انجام فعالیت هایی از قبیل چگونگی کشت بافت و نحوه بسته بندی و آسیب های احتمالی که برای رقم نشاء ممکن است پدیدار شود در این آزمایشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.