به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن مرادنیا روز چهارشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی در دیدار با معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در سنندج افزود: کردستان دارای منابع آب فراوانی است اما مقدار زیادی از این منابع در اختیار مردم استان نیست.
وی با بیان اینکه سه سد آبی در کردستان وجود دارد که آب آن در استان های مجاور مورد استفاده قرار می گیرد ادامه داد: تلاش می کنیم آب پشت سدها، مورد استفاده مردم خود استان قرار گیرد و به خارج از استان انتقال داده نشود.
وی به پتانسیل های کردستان در زمینه معادن نیز اشاره کرد و گفت: در صورت تولید زنجیره ای مواد معدنی می توان زمینه رشد و توسعه هرچه سریعتر استان را فراهم کرد.
استاندار کردستان مشکل اصلی این استان را بیکاری و درآمد سرانه عنوان کرد و افزود: نیاز است از ظرفیت های بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بخش توریسم و مرزها، برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال، کمک گرفت.
مرادنیا از درآمد صادرات و ترانزیت مرزهای ترکیه با ایران به میزان 30 میلیارد دلار در سال خبر داد و یادآور شد: این در حالی است که این رقم در مرزهای کردستان، 6 میلیارد دلار است که این قابل قبول نیست.
وی به حوزه ورزش کردستان هم گریزی زد و تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید امکانات و اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد.
به گفته استاندار کردستان، توسعه ورزش قهرمانی در استان، زمینه رشد جوانان در بخش های مختلف را فراهم می کند و موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد.
مرادنیا با بیان اینکه مرکز استان باید از لحاظ تخصیص امکانات ورزشی در اولویت باشد ادامه داد: نیاز است سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج هرچه سریعتر آماده و به بهره برداری برسد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم در این دیدار گفت: اختصاص اعتبارات از ارزش افزوده برای تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام در استان ها، برنامه بسیار خوبی است که باید ادامه یابد.
محمد رضا داورزنی از 4 هزار پروژه ورزش نیمه تمام در کشور خبر داد و افزود: تلاش می کنیم از محل ارزش افزوده به تدریج نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام کنیم.
وی کردستان را دارای استعدادهای ورزشی فراوانی دانست و گفت: امیدواریم با اختصاص منابع مالی بیشتر و با کمک بخش خصوصی، زمینه توسعه هرچه بیشتر ورزش در استان را فراهم کنیم.

** افتتاح 2 پروژه و برگزاری 200 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی در کردستان
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم از افتتاح 2 پروژه در مریوان و برگزاری 200 برنامه ورزشی در این استان در هفته تربیت بدنی خبر داد و اظهار کرد: در مجموع برای این ساخت 2 پروژه پیست اسکیت و سالن چند منظوره مریوان، 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
حامد جولایی افزود: در برنامه های سال جاری هفته ترتبیت بدنی، همایش های ورزش صبحگاهی، پیاده روی خانوادگی، دو عمومی، کوه پیمایی و رقابت های مختلف ورزشی اعم از مسابقات استانی، چند جانبه و کشوری گنجانده و طی یک هفته اجرا می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اصلی ورزش استان را ضعف زیرساخت ها و نبود اسپانسر عنوان کرد و تاکید کرد: اگر بحث اسپانسر و حامی مالی رفع شود حضور تیم های ورزشی کردستان در لیگ های کشوری رشد بیشتری خواهد یافت.
جولایی با اشاره به اینکه سهم ورزش کردستان از اعتبارات امسال وزارت ورزش و جوانان 250 میلیارد ریال است اضافه کرد: تکمیل سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج و ایجاد خوابگاه ورزشی در مرکز استان، در اولویت برنامه های این اداره کل است.
وی یادآور شد: برای تکمیل سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج، 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با اختصاص این رقم تا پایان امسال، این پروژه به بهره برداری برسد.
از 26 مهر تا 2 آبان به هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.
هم اکنون 57 هیات ورزشی و 34 هزار ورزشکار سازمان یافته در کردستان در بخش های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.