به گزارش ایرنا، شهلا مژده روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری دهمین کنگره شعر عاشورایی اظهار کرد: فراخوان ارسال اثر ابتدا تا 12 مهر ماه تعیین شده بود ولی بدلیل استقبال شاعران تا 22 مهر تمدید شد.
وی با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های تهران، اصفهان، مشهد و اردبیل هستند، افزود: زمان برگزاری کنگره احتمالا در آبان ماه امسال خواهد بود.
مژده با بیان اینکه دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی همچون سال گذشته در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بخش شعر عاشورایی اصلی ترین بخش کنگره است که در 2 رده جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان بالای 30 سال برگزار می شود.
به گفته وی، در بخش ویژه هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای استان کردستان بخصوص شهدای مدافع حرم و به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اضافه کرد: در این بخش همچنین شاعران می توانند آثار خود را در خصوص شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) برای شرکت در کنگره شعر عاشورایی به دبیرخانه ارسال کنند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره یادآور شد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی از جمله اهداف برگزاری ان کنگره است.
مژده، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن را از دیگر اهداف برگزاری دهمین کنگره دانست.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قروه نیز با اشاره به اهمیت کنگره گفت: برگزاری کنگره در گسترش فرهنگ عاشورایی، فرهنگ حسینی و قیام امام حسین (ع) در بین جامعه و جوانان ضرورت دارد و آنقدر با ارزش است که همه باید در برگزاری آن مشارکت کنند.
حاجعلی آوجی تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر و زنده کردن امر و احکام دین بود و این کنگره نیز در این راستا حرکت می کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قروه نیز در سخنان کوتاهی گفت: با نگاهی گذرا و تحلیل در قیام عاشورا، در می یابیم 2 عامل داشتن هدف مشخص و جانفشانی و پیام رسانی در قیام عاشورا تاثیر گذار بودند.
حجت الاسلام منشلو افزود: خونفشانی در قیام امام حسین(ع) و در استمرار نیز پیام رسانی حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در انتقال فرهنگ و پیام عاشورا تاثیر گذارند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.