به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز دوشنبه در شورای اداری این شهرستان با محوریت فساد اداری اظهار کرد: شهدا برای رسیدن جامعه به آرامش، امنیت، عزت، اقتدار، پایداری و سرافرازی نظام اسلامی جان ارزشمند خود را تقدیم انقلاب کردند و امروز وظیفه داریم پاسدار خون شهدا و خدمتگزار مردم باشیم.
وی افزود: مبنای پیروزی انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) است و رزمندگان اسلام با تاسی از سالار شهیدان کربلا در هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثار در برابر دشمنان ایستادگی کردند و پیروزی را برای ملت به ارمغان آوردند.
کولانی با بیان اینکه وحدت میان مردم یکی از مصادیق مهم امر به معروف در استان کردستان بویژه شهرستان قروه است، تاکید کرد: مصداق منکر هم ایجاد اختلاف و بر هم زدن وحدت است.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه یکی از عوامل تقویت جایگاه نظام اسلامی در عرصه ملی و بین المللی وحدت است، افزود: هدف اصلی دشمنان از بین بردن وحدت و جایگاه نظام اسلامی است لذا وظیفه داریم برای تقویت جایگاه نظام وحدت را در جامعه تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه دشمن بدنبال ایجاد اختلاف در میان مسلمانان است، تاکید کرد: هم اکنون که در اوج آرامش و اقتدار هستیم باید قدر وحدت خود را بدانیم و در جهت حفظ این همبستگی قدم برداریم.
کولانی با اشاره به اینکه دشمن وحدت جامعه اسلامی را هدف قرار داده است، یادآور شد: آنها بدنبال تفرقه افکنی و از هم پاشیدن اتحاد مسلمانان هستند و هر کاری که به وحدت جامعه اسلامی ضربه بزند را انجام می دهند.

** فساد اداری نشات گرفته از عدم فریضه امربه معروف و نهی از منکر است
معاون سازمان بازرسی استان کردستان هم در این نشست گفت: فساد اداری خواه ناخواه در کشور وجود دارد و یکی از عوامل مهم آن عدم اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
علی شهامت اظهار کرد: تقوا و خویشتنداری، پیروی از ارزش ها و باورهای دینی، توجه به معاد و آخرت از راهکارهای مبارزه با فساد در جامعه است.
به گفته وی، اگر اصلاح جهان بینی افراد بر اساس آموزه های دینی، وصل به مبدا هستی و از درون دل باشد فساد اداری در جامعه رخ نمی دهد.
وی افزود: توجه به ارزش و کرامت انسان، توجه به جهان بینی و ذکر خدا، کنترل اجتماعی، عدم تفویض در برخورد با فساد، توسعه زیربنایی و مبارزه با انحصار گرایی و حزب گرایی از دیگر راهکارهای مبارزه با فساد اداری است.
شهامت، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست مقید به قانون باشند و قانون را محور فعالیت و اقدامات خود قرار دهند.
معاون سازمان بازرسی کردستان گفت: تاکید اصلی سازمان بازرسی کشور بر دستگاه های نظارتی اجرای مقررات است و مدیران باید با قوانین و مقررات مربوطه آشنایی و آگاهی کامل داشته و در حیطه وظایف خود قوانین را مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین دو وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است، اضافه کرد: توصیه های سازمان بازرسی به مدیران دستگاه های اجرایی این است که در همه کارها مقید به قانون باشند و احساس رضایت از کار، نقد پذیری و کمک به اشتغالزایی در وضعیت کنونی جامعه را در اولویت قرار دهند.
امام جمعه شهر دلبران نیز در این نشست گفت: نهضت عظیم عاشورا پس از گذشت 1400 سال همچنان زنده است و برای همیشه در تاریخ ماندگار است.
حجت الاسلام محمدرضا عبادی افزود: هر روزی که از این واقعه عظیم و بزرگ تاریخی می‌گذرد، عشق اردتمندان و محبان به امام حسین‌(ع) بیشتر می‌شود و با برپایی عزاداری این واقعه را نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌کنند.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اضافه کرد: این ملت و نظام جوانانی را تربیت کرده است که برای رضای خدا از همه چیز خود گذشتند تا کشور و نظام در امنیت و آرامش باشند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.