به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی بانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه های این روحانیون بر اساس فقه اصیل امام شافعی و فرهنگ و آداب منطقه حمایت می کند.
وی فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی را از ماموریت های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی از نیازهای مهم امروز جامعه برای برون رفت از ضعف مهارت های زندگی در برخی خانواده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: برگزاری کلاس های قرآن، اعزام مبلغان، تشکیل کانون های فرهنگی، تشکیل هیات های مذهبی، اجرای آیین های ملی و مذهبی از فعالیت های این سازمان برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی است.
به گفته حجت الاسلام کرمی، این نهاد فعالیت های خود را در بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر متمرکز کرده است.
فرماندار بانه نیز در این آیین گفت: معاندان انقلاب و ایران هم اکنون با فضای مجازی و ماهواره تبلیغات وسیعی را علیه کشور شروع کرده و شایعات را به عنوان واقعیت به مردم القاء و فضای واقعیت را برای مردم متشنج کردند.
محمد فلاحی افزود: بیگانگان از فضای مجازی و ماهواره برای رسیدن اهداف شوم خود استفاده می کنند که ضروری است متناسب با این فضا سازی ها در راستای همراه کردن افکار عمومی اقداماتی انجام شود.
وی گفت: هم اکنون در بانه برای 6 هزار مرز نشین دفترچه موقت مرزی صادر شده و آنها به صورت میانگین روزانه یک هزار بار را تحت نظارت و مدیریت مرزبانی از معابر این شهرستان وارد کشور می کنند.
به گفته وی، علاوه بر آن 2 هزار نفر نیز در مرزهای شهرستان از فعالیت های کولبران و واردات کالا فعالیت می کنند و به عبارتی این خدمات عامل ارتزاق بیش از هشت هزار خانواده در این شهرستان است.
فرماندار بانه ادامه داد: تمامی این خدمات از سوی دولت به مردم مرز نشین انجام می شود اما رسانه های بیگانه هیچ کدام از این موارد را عنوان نمی کنند.
فلاحی با اشاره به فعالیت گسترده دولت در بحث ساماندهی مرزها افزود: دولت برای ساماندهی مرزها با جدیت تلاش می کند در حالی که رسانه های بیگانه وانمود می کنند که مرزها بسته شده و ما مخالف تامین معیشت مردم هستیم.
به گفته وی، هم اکنون برای 74 قلم کالا که جزء کالاهای قاچاق هستند برای تامین معاش مردم شهرستان مجوز ورود اعطا شده و بیش از 90 درصد کالاهای که در پاساژهای بانه عرضه می شود از معابر مرزی و تحت نظارت مدیریت دولت وارد می شود.
در پایان این شست، از سه سال فعالیت حجت الاسلام عباسعلی منتظری تقدیر و حجت الاسلام سیدحسن رهبر به عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی بانه انتخاب شد.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
خبرنگار: زینب طلایی ** تنظیم از: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/ 3034/ 9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.