به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی، توسعه رفاه و آبادانی جامعه را مرهون اجرای این فریضه دانست.
وی اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) هدف از قیام علیه یزید زمان را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره جدش رسول الله (ص) عنوان کرده است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: خدواند متعال در قرآن مجید تاکید کرده از میان شما مسلمانان گروه خاصی موظف هستند مردم را به خیر و نیکی دعوت کنند.
وی یکی از رسالت های خطیر تمام انبیا و اولیای الهی و همه صالحان تاریخ اجرای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و یادآور شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض واجب دین است و در سایه این فریضه الهی تمام واجبات و معروفات دیگر ابقا می شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان احیای امر به معرو ف و نهی از منکر و ترویج آن در جامعه اسلامی را ضروری برشمرد و افزود: اگر در جامعه ای این فریضه الهی به فراموشی سپرده شود برکت از جامعه رخت بر می بندد، انسان ها شرور بر جامعه مسلط خواهند شد.
مسئول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اجرای این فریضه واجب در جامعه بدون ارتباطات موثر کلامی و غیرکلامی امکانپذیر نیست.
حجت الاسلام محمد حسین توانایی به ارزش و منزلت والای علم و دانش از دیدگان دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: کسب علم و دانش و تحصیل یکی از سفارشات موکد دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه کسب علم و دانش در جامعه اسلامی یک ارزش محسوب می شود، اظهار کرد: والدین باید فرزندان خود را به تحصیل علم و دانش ترغیب و تشویق کنند.
حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه کردن باید از همان دوران کودکی در کودکان نهادینه شود و شیوه های مطالعه به آنها آموزش داده شود، افزود: علم آموزی سبب کسب مهارت کودکان در حل مساله و نیز قدرتمندی آنها می شود.
وی ترویج تفکر مثبت و روحیه امیدواری در کودکان را یکی از بزرگترین معروفات دانست و گفت: بیان اغراق آمیز در زمینه مشکلات زندگی سبب کاهش انگیزه تحصیلی و روحیه دانش آموزان می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شیوه خاصی است، تاکید کرد: امران به معروف و ناهیان از منکر اگر در جامعه منکری را گوشزد کردند باید مراقب مخاطب خود باشند و احترام متقابل و تکریم را رعایت کنند.
حجت الاسلام توانایی با اشاره به اینکه امروز کودکان در زمینه حقوق بشر، حقوق شهروندی و آزادی های مدنی آگاه هستند، گفت: کنترل و مدیریت کودکان با بهره گیری از روش های منسوخ گذشته اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.
در این آیین از کتاب واژه نامه عاشورا تالیف مصفی الله ویسیان رونمایی شد در این کتاب کرامت و بزرگی معماران عاشورا به سبک جدید به رشته تحریر در آمده است.
در پایان از فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان کردستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد
به گزارش ایرنا، امسال و در هفته امر به معروف و نهی از منکر از 31 شهریور تا ششم مهر ماه (اول تا هفتم محرم) 330 برنامه مدون برنامه ریزی شده در استان کردستان برگزار می شود.
به صدا در آوردن زنگ مدارس، غبار روبی مزار شهدا، دیدار مسئولان و امرآن به معروف و ناهیان از منکر با نماینده ولی فقیه در کردستان و ائمه جمعه شهرستان ها، عیادت از مراکز سالمندان، تجلیل از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مسابقات ورزشی، برگزاری جلسه شورای اداری استان با رویکرد ترویج سلامت اداری، برگزاری مراسم ویژ بانوان، همایش نقش رسانه در ترویج این فریضه الهی و افتتاح دوره های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی از مهمترین برنامه های این هفته است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.