به گزارش ایرنا، در این مراسم که همزمان با سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار سنندج، فرماندهان نظطامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و مسئولان اجرایی استان برگزار شد، یگان های نمونه ارتش، بسیج، سپاه بیت المقدس، مرزبانی و انتظامی از مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایگاه سان رژه رفتند و توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
انجام حرکات رزمی، رژه یگان های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان کردستان از دیگر برنامه هایی بود که در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: امروز به برکت حضور نیروهای مسلح مقتدر در استان کردستان این استان در امنیت و آرامش پایدار قرار دارد.
سردار محمدحسین رجبی با اشاره به رشادت های مردم استان کردستان در راستای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، گفت: مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس در 2 جبهه مقابله با ضد انقلاب و رژیم بعث عراق جنگیدند و اقتدار و عزت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و با بهره مندی از تجهیزات مدرن و پیشرفته؛ آمادگی مقابله با هر گونه تهدید و ناامنی را دارند.
سردار رجبی تاکید کرد: نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان آمادگی دارد تا هر گونه تهدید در خارج و داخل را دفع کنند و این مهم به برکت روحیه ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.
31 شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 59 تا 6 مهر ماه به عنوان فته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید که طی آن بیش از 188 هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
آمار شهدای دفاع مقدس 188 هزار و 15 نفر است که از این تعداد 171 هزار و 235 نفر در جبهه های جنگ و 16 هزار و 708 نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن در شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.
جنگ تحمیلی در تابستان 1367 به پایان رسید.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.