به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، خالد جعفری روز پنجشنبه در جلسه ستاد امور دام سازمان با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان اظهار کرد: تحقق افزایش سرمایه گذاری این صندوق در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده و 350 میلیارد ریال سرمایه دارد.
به گفته وی، از میزان سرمایه فعلی صندوق، سهم بخش خصوص 54.7 دهم درصد، معادل 191 میلیارد و 390 میلیون ریال و سهم بخش دولتی نیز 45.3 درصد به میزان 158 میلیارد و 600 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در زیر بخش زراعت و باغبانی 123 تشکل تعاون روستایی و تعاون تولید داریم که معادل 20.5 دهم درصد سهام صندوق را به خود اختصاص داده است.
جعفری افزود: زیر بخش دام، طیور و زنبور عسل نیز با 45 تشکل سهم 24.8 دهم درصد و بخش شیلات هم با 9 تشکل سهم 2.5 درصدی از سهام صندوق را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در زیر بخش منابع طبیعی پنج تشکل یک دهم درصد از سود سهام صندوق را به خود اختصاص داده اند.
وی میزان تشکل های صنایع تبدیلی زیر بخش کشاورزی را با 16 مورد 6.8 دهم درصد اعلام کرد و یادآور شد: زیر بخش مکانیزاسیون هم با یک تشکل پنج دهم درصد از سهام صندوق دارد و سهم 45.3 بخش دولتی نیز از آن شرکت مادر تخصص صندوق حمایت از بخش کشاورزی است.
جعفری با اشاره به فعالیت کارشناس پهنه افزود: کارشناسی که در مراکز خدمات کشاورزی مشغول به خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی هستند باید مثل یک پزشک عمومی عمل کنند و در تمام زمینه های بخش کشاورزی اشرافیت داشته و ورود پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی در مباحث امور دام و طیور هم باید ورود پیدا کنند، گفت: باید با بهره گیری از قدرت نرم افزاری و توان کارشناسی از سرمایه انسانی در اختیار به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در استان کردستان بیش از 2 میلیون راس دام سبک و 250 هزار راس دام سنگین وجود دارد.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
کردستان بدلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود البته 110 هزار هکتار از این اراضی به صورت آبی کشت می شود.
باغات کردستان نیز از اراضی آبی سهم 38 هزار هکتاری دارند که سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات باغی در آنها تولید می شود.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.