معاون اجتماعی‌فرماندهی‌انتظامی استان کردستان گفت: پلیس در پی ارتقا حس امنیت و جلب مشارکت های مردمی در جامعه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عبدالله فاتحی امروز در جلسه هماهنگی ناجا در سنندج، افزود: پلیس به عنوان یکی از دستگاه‌های حساس با بهره‌گیری از انرژی خود در  راستای حفظ ثبات و امنیت کشور خدمت رسانی به مردم را جزو رسالت خود می داند.

وی اظهار داشت: از آنجا که وجود امنیت یکی از مقوله های رشد و بالندگی هر کشوری محسوب می شود پلیس با برقراری این مقوله در تسریع بخشی شکوفایی و رشد جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

فتاحی با بیان اینکه پلیس در پی ارتقای حس امنیت در جامعه است، گفت: تحقق دیگر مقوله های اجتماعی در گرو امنیت وانجام امور نرم فرهنگی و اجتماعی نیز به جای اقدامات سخت و دشوار است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: از آنجا که امنیت مقوله ای فرا بخشی و چند وجهی است می طلبد با تعامل دیگر نهاد ها به جلب مشارکت های آحاد مردم و تحقق امنیت پایدار جامه عمل بپوشانیم.

فاتحی وجود امنیت پایدار در استان کردستان را اینگونه شرح می دهد: فرهنگ دیرینه مردم با نا امنی پیوند ندارد و چون دیدگاه پلیس بهره مندی از خرد جمعی تمامی نخبگان و علما برای پیشبرد اموری نظیر داشتن احساس امنیت در جامعه است بایستی همگان با همدلی در این امر مشارکت داشته باشند.

به گفته وی همان طور که پلیس در پی جلب مشارکت های مردمی است لذا پلیس با تمرکز بر ایجاد خیرین امنیت ساز و کسب ایده و نوآوری از سوی آحاد مردم جهت اثر بخشی بیشتر اقدام می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به آمار بالای رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس اشاره کرد و افزود: تا به امروز هزار و ۲۰۰ ساعت کلاس آموزشی برای اقشار مختلف مردم از جمله در روستا ها برگزار شده چراکه مرکزیت زدایی و توجه به پاسگاه های دور رس نیز از اهداف پلیس به شمار می رود.

فاتحی وجود ۶ هزار و ۴۵۶ پرونده رجوعی منتج به صلح و سازش را به مرکز مشاوره از سوی پلیس نشان از عملکرد مطلوب پلیس دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.