معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان گفت: خیران کردستانی در روز عید قربان از طریق قربانی و نذورات خود پنج میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند.

به گزارش ایلنا، هیوا رحیمی با بیان اینکه در روز عید قربان شاهد مشارکت چشم گیر مردم خیرخواه استان در بحث‌کمک به نیازمندان استان از طریق قربانی و نذورات بودیم، عنوان‌کرد:خیران کردستانی در روز عید قربان از طریق قربانی و نذورات خود پنج میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند.

وی ضمن بیان اینکه میزان کمک های جمع آوری شده استان در روز عید قربان سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود، افزود: با توجه به تعهد چهارمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد استان کردستان در زمینه کمک‌های جمع آوری شده عید قربان سال جاری، شاهد تحقق ۱۱۹ درصدی میزان کمک‌های مردمی در عید قربان امسال بودیم.

رحیمی با اشاره به کمک‌های جمع آوری شده شهرستان‌های استان در روز عید قربان اعلام کرد: به ترتیب رقم کمک های جمع آوری شده در شهرستان سقز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، دیواندره ۵۳۸ میلیون تومان، کامیاران ۴۸۳ میلیون تومان، منطقه یک سنندج ۴۶۴ میلیون تومان، بیجار ۴۳۲ میلیون تومان، بانه ۳۹۱ میلیون تومان، مریوان ۳۷۹ میلیون تومان، دهگلان ۳۷۳ میلیون تومان، سروآباد ۳۱۳ میلیون تومان ، قروه ۲۳۸ میلیون تومان و منطقه دو سنندج ۲۲۲ میلیون تومان بود.

وی در ادامه گفت: همه نذورات و قربانی جمع آوری شده مردم خیر خواه استان در همان شهرستان و یا روستای جمع آوری شده با نظارت معتمدان و خیران در بین نیازمندان واقعی همان محل جمع آوری شده و درهمان روز توزیع شد.

رحیمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای این برنامه ها استفاده از ظرفیت مناسب های مختلف سال در جهت کمک به نیازمندان استان است، افزود: ترویج و فرهنگ سازی سنت حسنه احسان و نیکوکاری و کمک به هم نوع از دیگر اهداف این برنامه ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.