به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری اظهار کرد: از این تعداد آثار ارسالی به جشنواره، 150 اثر در بخش کاریکاتور، 100 اثر در بخش تصویرسازی، 30 اثر در بخش نقاشی، 200 اثر در بخش کودک و 450 اثر نیز در بخش بین الملل بود.
وی با بیان اینکه آثار داخلی این جشنواره از 27 استان کشور و آثار خارجی از 44 کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: براساس رای هیات داوران 40 اثر داخلی به عنوان آثار برتر انتخاب و امروز تجلیل می شوند و آثار برگزیده خارجی نیز در تهران مورد تجلیل قرار می گیرند.
به گفته وی، بیشترین آثار ارسال شده به بخش بین الملل جشنواره مربوط به کشورهای چین، ترکیه، صربستان و مونته نگرو بود.
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در میان آحاد مختلف جامعه از زبان گویا و رسای هنر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره ها گامی موثر در توسعه و ترویج و احیای سنت حسنه وقف است، یادآور شد: کردستان استانی است که مردم آن از دیرباز نسبت به وقف توجه جدی داشته و بخشی از موقوفات موجود در این استان سابقه دیرینه دارد.
حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: استان کردستان با دارا بودن یکهزار و 800 موقوفه و حدود 18 هزار رقبه از استان های موقوفه محور کشور است و بخش زیادی از درآمد موقوفات و نیات واقفان در این استان مربوط به مساجد است.
وی گفت: جامعه ‌اکنون نیازمند وقف های متناسب با نیاز روز از جمله دارو و درمان و هزینه ازدواج جوانان است و توجه به این وقف ها اثربخشی بیشتری در جامعه دارد.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه بیان ارزش ها از زبان هنر می تواند، ماندگاری بیشتری داشته باشد اظهار کرد: هنرمندان می توانند فرهنگ اصیل و اسلامی وقف را با زبان هنر در جامعه ترویج دهند.
حجت الاسلام مهدی فرزی با بیان اینکه امروز ما در یک دهه مقابله و تهاجم در حوزه فرهنگی قرار داریم، افزود: امروز مهمترین ابزار و روش مقابله و مواجهه با تهدیدات، پناه بردن و بهره برداری از سلاح هنر است.
وی ادامه داد: سلاح هنر همان سلاحی است که در یک قالب منفی دشمن بر علیه ما از آن استفاده می کند و بر این اساس لازم است که به هنر و هنرمندان بیشتر توجه شود.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به موضوع همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: ما با استقلال کشورها مخالف نیستیم بلکه نگران این هستیم که به اسم استقلال و حرکت در مسیر دموکراسی، حیات و وجود انسان ها و سرمایه های انسانی یک جامعه دچار تهدید شود.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ملت کُرد را از خود می داند و دغدغه اقوام مناطق کُردنشین کشور را ندارد بلکه نگران وضعیت برداران و خواهران خود در اقلیم و اینکه فلسطین جدیدی بر اقلیم کردستان عراق تحمیل شود، است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان میزبان پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در سه بخش تصویر سازی، نقاشی و کاریکاتور و همچنین هنرهای تجسمی در بخش بین الملل بود.
در این آیین از کتاب وقف چشمه همیشه جاری رونمایی شد و داوران بخش های مختلف جشنواره و برترین ها مورد تجلیل قرار گرفتند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.