به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مریوان، نمایش "آخرین مرزهای اشتغال" نوشته سوران حسینی به کارگردانی مشترک آرام کرمی و سوران حسینی از مریوان، از جمله آثاری است که در بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر مریوان حضور دارد.

آرام کرمی درباره این نمایش که به موضوع کول‌بری مردم کرد در کردستان اشاره دارد، به هنرآنلاین گفت: مسئله کولبری از جمله مسائل مبتلا به منطقه کردستان ایران است که هر از چندگاهی به دلیل برخی اتفاقات ناگوار که برای کولبران رخ می‌دهد به مسئله روز کشور تبدیل می‌شود و احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که این موضوع را برای اجرا در این جشنواره بین‌المللی انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در این نمایش سه کولبر را وارد صحنه می‌کنیم که هر کولبر نماینده یک قشر خاص است، یکی از کولبرها هنرمند موسیقی است، یکی دیگر از کولبران نماینده قشر کودکان کار است، یک مرد معلول هم در نمایش حضور دارد که او نماینده کسانی است که یکی از اعضای بدن خود را روی مین از دست داده‌اند اما با این وجود چاره‌ای به جز کول بری ندارند. از جمله مواردی که در این نمایش به آن اشاره می‌شود، این است که تعداد زیادی از زنان هم در میان کولبران حضور دارند که در این کار دشوار دوشادوش مردان کولبری می‌کنند.

این هنرمند تاکید کرد: "آخرین مرزهای اشتغال" در حقیقت نمایشی اعتراضی است که کولبری را نه یک فرصت شغلی بلکه توهینی به مردم کرد می‌داند.

خبات فتحی، آرینا محمدی، هیوا سورانی، محمد ارجمندی، فرید نیکخواه، آروین حسینی بازیگران این نمایش هستند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری فاتح بادپروا تا 20 شهریورماه در شهر مریوان در حال برگزاری است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738845
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.