به گزارش ایرنا، پخش موسیقی محلی، موسیقی کلاسیک، مداحی، تئاتر خیابانی با رویکرد آیینی و سنتی، پخش تیزر و فیلم کوتاه کردستان شناسی، پخش مستند جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان، برپایی غرفه صنایع دستی و غذاهای سنتی، هه لپرکی (رقص کردی)، برگزاری مسابقه و برپایی غرفه سوغات استان کردستان از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی است.
برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از جاذبه های گردشگری و مناظر زیبای کردستان، غرفه مطبوعات استان و تجلیل از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های این رویداد مهم فرهنگی است.
هدف از برگزاری این رویداد شناساندن فرهنگ بومی و جاذبه های گردشگری کردستان به مردم سایر نقاط کشور و همچنین جذب گردشگر برای این استان است و اینگونه جشن های فرهنگی به شناخت هر چه بیشتر ظرفیت های موجود در استان کردستان منجر می شود.
جشن های های فرهنگی تاثیر بسزایی در شناخت قابلیت ها و ظرفیت های استان کردستان در عرصه های مختلف به خصوص عرصه های فرهنگی و اجتماعی دارد.
حضور در مراسم شب های فرهنگی استان کردستان برای عموم مردم رایگان است.
به گزارش ایرنا، شب های فرهنگی کردستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی سنندج و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بمدت 2 شب 19 و 20 شهریور در برج میلاد تهران برگزار می شود.
استان کردستان با بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع شده و دارای 10 شهرستان است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.