به گزارش خبرنگار ایرنا، داستان این نمایش اینگونه آغاز شد که در شهری زندانی ساخته می شود اما کسی خلافی مرتکب نمی شود و مجبورند تمام شهر را به زندان بیاندازند تا هر کس که کارهای خوب و مفیدی انجام می دهد، از زندان آزاد شوند.
این نمایش که از طنز و موزیک نیز بهره می گیرد بارها در کنار خنداندن تماشاگران پیام های خود را به تماشاگر می رساند.
نمایش فرار از زندان به تماشاگران می گوید همیشه خوب آن چیزی نیست که فرد ندارد و به این نکته اشاره می کند که کسانی بیرون از زندان هستند لزوما شادتر از آنهایی در داخل زندان مانده اند، نیستند.
این اجرا همچنین به کولبری اشاره می کند و در دیالوگی یکی از بازیگران می گوید: با کسی که می خرد و می فروشد کاری ندارند ولی کسی که آن را روی کول خود می گذارد و می آورد را با تیر می زنند.
دیالوگی که تماشاگران را به تشویق وامی دارد.
کارگردان و بازیگر فرار از زندان در رابطه با این اجرا و وجود موضوع کولبری در این نمایش به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از رسالت های تئاتر خیابانی پرداختن به مسائل روز است.
فرامرز قلیچ خانی افزود: در تمرین و مرحله بازبینی بود که از این موضوع باخبر شدیم و سعی کردیم از کولبری که دیده نمی شود و به رسمیت شناخته نمی شود در نمایش نام ببریم.
وی ادامه داد: همین که تماشاگر با دیدن این نمایش احساساتی می شود و دست می زند برای ما کافی است.
وی اظهار کرد: در این نمایش، زندان را به عنوان جامعه ای سه نفره به تصویر کشیدیم که با محدودیت هایی که دارد از محدودیت های جامعه وام گرفته شده است.
به گفته وی، از مسائلی همچون زمین خواری، لغو کنسرت یا کولبری در این نمایش سخن گفتیم که برای مخاطب ما آشنا بود.
قلیچ خانی با اشاره به اینکه احساس من این نیست که در این جشنواره مهمان هستم اظهار کرد: 10 دوره در این جشنواره حضور داشتم و مخاطب مریوانی را به خوبی می شناسم و با آنها راحت تر از مخاطبان دیگر مناطق هستیم.
دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 18 تا 22 شهریور با اجرای 41 نمایش به تعداد 121 بار در پنج بخش در خیابان ها، میادین، پارک ها، دریاچه زریبار و روستاهای اطراف مریوان در حال برگزاری است.
آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی گروه های برتر روز چهارشنبه 22 شهریور در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان برگزار می شود.
شهرستان مریوان در 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.