علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت به خانواده های 2 فردی که در منطقه مرزی هنگ ژال شهرستان بانه جان باختند و اظهار تاسف از این حادثه افزود: در طول مرز، برخی از سوداگران اقتصادی با سوء استفاده از نیاز مالی مرزنشینان از نیروهای جوان برای واردات غیر مجاز کالا استفاده می کنند و معمولا اتفاقات نگران کننده در این گونه معابر غیرمجاز رخ می دهد.
وی اظهار کرد: بارها از طریق مرزبانی هشدارهای لازم در خصوص ترددهای غیر مجاز در مناطق ممنوعه و خلاءهای مرزی داده شده است اما جذابیت واردات کالاهای غیرمجاز و سوء استفاده برخی تجار موجب بروز اینگونه حوادث غم انگیز می شود.
آشناگر یادآور شد: در ساعت 5:30 دقیقه بامداد روز دوشنبه 13 شهریور ماه جاری 2 نفر از تردد کنندگان مرزی در روستای وزمله شهرستان بانه واقع در محدوده ممنوعه مرزی کشته شدند.
وی افزود: بدنبال کشته شدن این 2 نفر، گروه های ضد انقلاب از احساسات مردم سوء استفاده کرده و رویدادهای روزهای 13 و 14شهریور در شهر بانه اتفاق می افتد و طی آن عده قلیلی اقدام به تجمع و پرتاب سنگ به ساختمان فرمانداری بانه می کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: نیروهای انتظامی و نظامی با خویشتنداری و سعه صدر در مقابله با این افراد، صرفا اقدام به کنترل و مهار تجمع ها در این شهر کردند.
آشناگر تاکید کرد: علیرغم اینکه تعدادی از ماموران در اثر سنگ پرانی معترضان مجروح شدند اما حتی یک تیر هم بسوی مردم شلیک نشد و هیچ یک از معترضان هم آسیب ندیده است.
وی افزود: عکس های منتشر شده در برخی از فضاهای مجازی، کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی در خصوص برخورد پلیس با مردم کذب محض، جعلی و عملیات روانی گروه های ضدانقلاب برای سوء استفاده از احساسات مردم است.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون با همکاری خود مردم شهرستان بانه اوضاع آرام و در دست کنترل است، گفت: مسئولان فرمانداری و نیروهای انتظامی طی این مدت جلسه های مختلفی با معتمدان شهرستان برگزار کرده اند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته دادستان نظامی کردستان نیز گفته بود: پنج متهم در جریان حادثه کشته شدن 2 تردد کننده غیرمجاز در بانه شناسایی و بازداشت شده اند.
به گفته مجتبی شیرود بزرگی، اسلحه متهمان، گلوله ها و مرمی به پلیس جنایی استان کردستان برای بررسی ارسال شده است و منتظر نظر کارشناس اسلحه و مهمات درباره نحوه بکارگیری سلاح توسط متهمان، در این حادثه هستیم.
9102/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.