به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، وریا محمد شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه شهر رانیه (راپرین) عراق با هیات رئیسه دانشگاه کردستان در سنندج افزود: حوزه دانشگاهی باید پیش قدم توسعه روابط دو جانبه باشد.
وی با بیان اینکه شرایط منطقه خاورمیانه بیش از پیش نیازمند همگرایی نخبگان و روشنفکران برای دستیابی به صلح است، اظهار کرد: ظرفیت های خود را برای برگزاری برنامه های مشترک در اختیار دانشگاه کردستان قرار می دهیم.

** دانشگاه کردستان آماده پذیرش دانشجویان اقلیم کردستان است
رئیس دانشگاه کردستان نیز در این نشست گفت: پذیرش دانشجویان دانشگاه های اقلیم کردستان بر اساس تفاهم نامه های همکاری امضا شده میان طرفین در دانشگاه کردستان امکان پذیر است.
فردین اخلاقیان با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی علمی و دانشگاهی در توسعه جوامع تاکید کرد: کردستان ایران و عراق در راستای برخورداری از فرهنگ های مشترک نیازمند گسترش ارتباطات بویژه در حوزه علمی هستند.
به گفته وی، باید از ظرفیت های دو طرف در جهت کمک به رشد کمی و کیفی دانش و علوم مختلف استفاده کرد.
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه مهمترین وظیفه دانشگاه تببین مسیر توسعه و تولید دانش است، افزود: باید به سوی اجرای برنامه های کاربردی در راستای بهبود کیفیت زندگی پیش برویم.
وی با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه کردستان برای پذیرایی از دانشجویان دانشگاه های اقلیم یادآور شد: امکانات رفاهی و تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده و این ظرفیت ها در راستای گسترش ارتباطات علمی بکارگیری می شوند.
اخلاقیان در زمینه ارتباطات میان اساتید دو دانشگاه نیز گفت: دانشگاه کردستان آمادگی دارد از پروژه های مشترک اساتید دانشگاه های ایران و اقلیم بخصوص در حوزه پژوهش حمایت کند.
طرفین در این نشست بر اجرای بندهای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه راپرین و دانشگاه کردستان تاکید کردند.
برگزاری کنفرانس مشترک علمی، حضور دانشجویان اقلیم برای تحصیل در دانشگاه کردستان، تسهیل در استفاده از امکانات رفاهی و نیز تبادل استاد از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
دریافت کننده: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.