به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید شعبانی روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های دفاع مقدس این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد برنامه، بیش از 30 عنوان و 16 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در قروه برگزار می شود.
به گفته وی، سرکشی از خانواده شهدا، افتتاح طرح های محرومیت زدایی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس، صبحگاه مشترک، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
سرهنگ شعبانی افزود: دفاع مقدس از منظر رهبر معظم انقلاب یک میراث گرانبها است که باید سینه به سینه به عنوان یک تجربه بزرگ به نسل جوان منتقل شود چرا که باید این فداکاری ها، ایثارگری ها و هزینه هایی که در این راه شد به اطلاع نسل آینده رسانده شود.
وی با اشاره به اینکه برای کمک به ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی در هفته دفاع مقدس باید از ظرفیت جوانان و نوجوانان در این ایام استفاده کرد، اضافه کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان یک نماد بزرگ و شکوهمند از ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر سلطه طلبان و زورگویان برای همیشه ایام در تاریخ جاوادنه است و انتقال این تفکرات متعالی به نسل جوان به عنوان یک راهکار سازنده در جهت رشد و تعالی کشور باید در دستور کار قرار گیرد.
سرهنگ شعبانی با اشاره به شهادت محسن حججی سرباز مدافع حرم یادآور شد: این شهید سرافراز، با عزت نفس خود نشان داد مسلمانان در دفاع از حریم اهل‌ بیت، کشور، آرمان‌های انقلاب و ولایت‌فقیه ثابت قدم هستند و به ‌هیچ ‌عنوان از این آرمان خود کوتاه نمی‌آیند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: 31 شهریور یادآور شروع جنگی است که برای پایان آن هشت سال مردان غیور و زنان شجاع ایران زمین با ایمان، ولایت مداری، بصیرت و شهادت طلبی، با دنیایی از ظلم و استکبار جنگیدند و هزاران شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در تصرف دشمنان بماند.
حاجعلی آوجی تاکید کرد: در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشورمان تحمیل کرد ولی در مقابل، مردم غیرتمند ایران در دفاعی مقدس از حق خود که دفاع از استقلال، سرزمین و هویت دینی، ملی بود، پایداری و مقاومت کردند.
به گفته وی، هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که بتوانیم ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را بیش ‌از پیش در بین مردم بویژه نسل جوان نهادینه کنیم.
31 شهریور تا 6 مهر بنام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.