استاندار کردستان گفت: کسب مهارت های مختلف توسط زنان زمینه حضور گسترده زنان در جامعه را مهیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه شورای اداری استان باحضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سنندج، افزود: جایگاه و منزلت زن در نظام خلقت همواره مطرح و مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا شکوفا شدن استعداد های نهفته زنان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: مجموعه حکومت بایستی برای آحاد ملت زمینه ظهور و بروز توانمندی ها را فراهم کند و در این میان اعتلای خانواده در ایجاد جامعه سالم، آرام و خلاق نقش تعیین کننده ای دارد.

زاهدی اساس اقتدار و پیشرفت جامعه را در خانواده دانست و گفت: چنانچه محیط خانواده عاری از خشونت و پرخاشگری باشد مدیریت در جامعه به خوبی صورت می گیرد لذا توجه به این مقوله از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: زنان جامعه بدلیل ارتباطات محدودی که با بیرون از خانه دارند چندان مهارت لازم را کسب نکردند اما مردان بدلیل ارتباط اجتماعی گسترده مهارت های لازم را در ابعاد مختلف تجربه کردند.

زاهدی با ببان اینکه حضور زنان در جامعه به خوبی تبیین نشده است، گفت: جایگاه و نقش زنان در جامعه باید نهادینه شود و بایستی این توانمندی ها در سیاست های کلان تعریف شود البته حضور زنان در جامه باید طوری باشد که به استحکام خانواده خللی وارد نکند.

وی وجود برخی باورهای غلط را در مورد حضور زنان در جامعه مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در سیر تاریخ همواره باورهای غلطی در افکار ما ریشه دوانده و حق و حقوق زنان تضییع شده است.

زاهدی عملکرد دولت یازدهم را در خصوص زنان مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش زنان در جامعه درتمامی حوزه ها از وضعیت بهتری برخوردار بوده و در این میان طبق صحبت های ریاست جمهوری مدیریت بین زنان و مردان در این دولت نیز تقسیم خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.