گزارش خبرنگار ایرنا، محمد پورانی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی اسناد و مدارک و نقش دولت در دفاع مقدس که در سالن جلسات فرماندار بانه برگزار شد افزود: یکی از پروژه های تعریف شده ستاد فرماندهی کل قوا پروژه نقش و عملکرد دولت در دوارن دفاع مقدس است.
به گفته وی این کار با دقت و سرعت انجام می شود و توافق نامه ای بین ستاد فرمانده کل قوا و نهاد ریاست جمهوری منعقد شده که این پروژه توسط نهاد ریاست جمهوری انجام شود.
وی اظهار کرد: این پروژه در 10 گروه تقسیم و هر گروه متولی بخشی از کار می شود و حوزه سیاسی و امنیتی به مردم واگذار می شود.
پورانی با بیان اینکه این پروژه از سال گذشته شروع شده اضافه کرد: استان های که درگیر جنگ بودند بسیاری از اسناد از بین رفته که در این پروژه دچار فقر اسناد هستیم.
وی گفت: از سال گذشته مجموعه دستگاه های و سازمان های که درگیر جنگ بودند اقدامات انجام شده و اسنادی جمع اوری شده کتابخانه ملی، مجموعه پژوهشگاه شهید سوداگر که بیش از 38 هزار سند بررسی و اسکن شده و کتابهای که در مورد کردستان بود تهیه شده است.
وی اضافه کرد: بیش از 150 ساعت مصاحبه با استانداران و فرمانداران دوران دفاع مقدس در کردستان جمع آوری شده این اسناد برای انجام این پروژه کافی نیست چرا که تاریخ مدون علاوه بر اسناد شفاهی نیاز به اسناد مکتوب دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کردستان در اوایل انقلاب درگیر جنگ داخلی و خارجی بوده در دستور کار قرار گرفته و از نزدیک بررسی می شود.
وی افزود: همه اقداماتی که در قالب دولت تعریف شده در این پروژه جمع آوری می شود و هدف ما جمع آوری اسناد فارغ از دیدگاه های سیاسی است.
وی با اشاره به غیر محرمانه بودن استناد دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برای جمع آروی با نهاد ریاست جمهوری هماهنگی شده و کل بسترهای لازم در خصوص ارسال دیتا انجام شده است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.