صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای نظام دوره ای، مقطع ابتدایی باید به 2 دوره (3 - 3) تفکیک شود که این طرح تاکنون در 170 مدرسه ابتدایی بالای 350 دانش آموز اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تفکیک مدارس ابتدایی استان تاکنون به ترتیب در شهرستان های سنندج، مریوان و سقز انجام شده است، افزود: بر این اساس در نواحی یک و 2 سنندج حدود 50 مدرسه، مریوان 27 مدرسه و سقز در 26 مدرسه این طرح اجرا شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت و تحصیل دانش آموزان اعلام کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در مدارس استان نتیجه مثبت داشته و با رضایت 100 درصدی همراه بوده است.
به گفته وی، توسعه این طرح در سایر مدارس ابتدایی استان که از شرایط لازم برخوردار باشند از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.
عبداللهی اظهار کرد: اجرای این طرح در تمامی مدارس، نیازمند وجود فضای آموزشی لازم است و در صورت ایجاد زیرساخت های لازم و تامین فضای مود نیاز در همه مدارس ابتدایی استان اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سال تحصیلی گذشته بیش از 150 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در یک هزار و 920 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.