محمد مصطفی نجفیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 45 پروژه از این تعداد مربوط به کاهش تلفات برق است که در شهرستان های دیواندره، بیجار، دهگلان، مریوان، کامیاران، قروه و سقز به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه همچنین 51 پروژه در زمینه توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های شهری و روستایی است افزود: تأمین برق فاز 2 تعاونی مسکن سپاه در شهرک پنج آذر، تامین برق کتابخانه امام خامنه ای و دفتر نماینده ولی فقیه و تعاونی 154 واحدی اساتید دانشگاه ها در سنندج، احداث تأمین برق شهرک جدید زاگرس سقز و برق رسانی به شهرک های جدید اصناف و کارکنان در دیواندره از جمله این پروژه ها است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: در این هفته همچنین پنج پروژه تامین روشنایی معابر در شهرستان های سنندج، قروه، کامیاران و دیواندره به بهره برداری خواهد رسید.
وی تعداد 25 پروژه عوارض برق، 33 پروژه اختصاصی و اهدایی، هشت پروژه عمرانی استانی و 6 پروژه خطوط تغذیه کننده را از دیگر پروژه های برق رسانی استان در هفته دولت امسال عنوان کرد.
نجفیان همچنین با اشاره به پروژه هایی روستایی استان گفت: اصلاح شبکه های روستاهای سرو آباد، نصب 500 دستگاه چراغ روستایی در قروه، اصلاح 2 هزار و 750 متر شبکه فشار ضعیف روستایی خانم آباد کامیاران، احداث هزار و 400 متر شبکه روشنایی معابر، اصلاح و جابه جایی شبکه روستایی قامیشله مریوان و اصلاح شبکه چند روستا در بانه از جمله این پروژه ها است.
وی همچنین به پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در این هفته همچنین چهار پروژه تامین برق تعاونی مسکن 704 واحدی حکمت آگاهی و مسکن مهر دگایران در سنندج و احداث شبکه پروژه های زاگرس کامیاران به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: تعدادی از این پروژه ها در شهرستان های سقز، کامیاران، دیواندره و سنندج به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در 2 روز باقی مانده از هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
دوم تا هشتم شهریور ماه با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
هم اکنون در استان کردستان 601 هزار و 541 مشترک برق وجود دارد که از این تعداد 85 درصد در بخش خانگی، کمتر از یک درصد در بخش صنعتی و مابقی در بخش کشاورزی و سایر بخش ها قرار دارد.
خبرنگار:افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.