استاندار کردستان گفت: یکی از راهکارهای شناسایی ظرفیت‌های تولید استان کردستان درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی است که زنبور داری یکی از مزیت‌ها وظرفیت‌های اساسی استان است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه عقد قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع محور احداث کارخانه فراوری و بسته بندی عسل طبیعی استان کردستان،گفت: یکی از راهکارهای شناسایی ظرفیت های تولید استان کردستان درون زا بودن اقتصاد مقاومتی است که زنبور داری یکی از مزیت ها وظرفیت های اساسی استان است.

وی افزود: در راستای تولید بیشتر عسل باید صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری این محصول برای ایجاد  انگیزه بیشتر با هدف  تولید با کیفیت و استفاده از  نیروی انسانی توانمند فراهم شود.

زاهدی خاطر نشان کرد: اگر برای مطرح کردن عسل کردستان با جدیت اقدام شود می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی اقدامات خوبی در راستای صادرات عسل کردستان انجام داد.

استاندار کردستان یادآورشد: افزایش کمی تولید عسل به دنبال ایجاد برند می تواند افق خوبی برای عسل کردستان رقم بزند.

زاهدی تاکید کرد: برای ایجاد برند باید علاوه برتوجه به کیفیت عسل، مطالعات و پژوهش های علمی را در این زمینه افزایش دهیم. 

وی اظهار داشت: علاوه بر کمیت و کیفیت این محصول بخشی از عسل تولیدی استان را برای فرآوری اختصاص داده‌شود که انواع نوشیدنی ها با بسته بندی های شکیل در راستای حفظ کیفیت و بازار انجام شود.

استاندار کردستان افزود: ما به عنوان بخش دولتی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت وآموزش تلاش کنیم تا انگیزه تولید عسل باکیفیت و کمیت بیشتر عسل استان را علاوه بر کشور در دنیا نیز آن معرفی کنیم.

در پایان این جلسه قرارداد احداث کارخانه فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول با حضور ریاست بنیاد برکت کشور، استاندارکردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و ریاست سازمان برنامه و بودجه،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.