یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شعار جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت هنر، همگرایی و مهربانی است که نخستین دوره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت از هشتم تا دهم شهریور ماه در سنندج برگزار خواهد شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: این جشنواره در سه بخش بین المللی، اصلی و ویژه برگزار خواهد شد و هدف این جشنواره ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعداد های جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، تولید آثار فاخر هنری و نمونه بر اساس ابلاغ تعالیم اسلامی و توجه به موسیقی عرفانی و خانقاهی است.
مرادی بیان کرد: وقتی جشنواره کار تخصصی انجام می دهد وجه تمایز حوزه هنری با سایر دستگاه ها تولید محور است. متاسفانه این جشنواره از سال 85 تا سال 93 تعطیل بود اما با نگاه ویژه استاندار محترم حمایت خوبی از آن شد و سال 93 باز هم احیا شد.
مرادی خاطر نشان کرد: زمانی حوزه هنری معنا پیدا می کند که افراد تراز اول در آن رفت و آمد داشته باشند و اعتقاد داریم که در این حوزه باید نوآوری و خلاقیت داشته باشیم که خوشبختانه دنبال کار های کلیشه ای و تکراری نیستیم.
وی گفت: دوره هفتم این جشنواره برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار خواهد شد که خرداد ماه 96 فراخوان را اعلام و یکبار تاریخ آن را برای علاقمندان تمدید کردیم که خوشبختانه رشد 40 درصدی نسبت به دوره گذشته داشته و به لحاظ آماری و کمی 324 اثر از 25 استان کشور ارسال شده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: جشنواره از هشتم شهریور شروع می شود و مراسم اختتامیه در روز جمعه همزمان با عید سعید قربان ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.
مرادی بیان کرد: برنامه ریزی ما این است که دو شب در عمارت خسروآباد برنامه ی جمعی موسیقی عرفانی و خانقاهی و هم موسیقی فولکلور و سنتی برای علاقمندان برگزار شود.
وی در ادامه گفت: در بخش مولودی خوانی سه گروه به بخش پایانی راه پیدا کرده اند که اجرای برنامه خواهند داشت و در بخش گروه نوازی بر اساس رای هیأت داوران 12 گروه از 10 استان کشور به جشنواره راه پیدا کردند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: در بخش تک نوازی آقایان بزرگسال شاهد حضور 20 نفر و در بخش بانوان شاهد حضور 14 نفر از استان های مختلف کشور هستیم که به مرحله نهایی راه پیدا کردند و از 25 استانی که برای جشنواره آثار فرستادند خوشبختانه شاهد هنرمندانی از 20 استان کشور هستیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723113
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.