مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: کتابخانه ها می توانند به عنوان یک مرکز اجتماعی و فرهنگی‌ بزرگترین ضامن برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل احمدی امروز در دومین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان کردستان در سنندج، افزود: توجه به مقوله گفتمان سازی و ایجاد حساسیت جامعه در خصوص کتاب و افزایش راندمان مطالعه از راهبردهای اصلی کتابخانه های عمومی استان کردستان است. 

وی فراگیر شدن مطالعه در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: کتابخانه ها برای نیل به افزایش آگاهی و سواد در جامعه جایگاه مطلوبی دارند و از آنجا که کارکرد کتابخانه ها از نخبه گرایی به نگاه عموم مردم تغییر هویت داده می تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر واقع شود. 

احمدی اظهار داشت: کتابخانه ها صرفا مکانی برای نگه داری کتاب ها نیستند بلکه آموزش به قشرهای مختلف که نیاز توسعه جامعه است را می توان در این مهم دنبال کرد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان به دو کارکرد مهم کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: مقوله آموزش و ارائه مهارت های زندگی با محوریت کتاب و همچنین کارکرد فرهنگی و اجتماعی در قالب کتابخانه های عمومی مطرح می شود.

احمدی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را در نداشتن مهارت و بهره مندی صحیح از اوقات فراغت برشمرد و عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه که ابر مشکلات از آن ناشی می شود عدم توجه به پارامتر های فرهنگی و اجتماعی بوده و در این میان گسترش اعتیاد افزون بر مسائل اقتصادی بیشتر در عدم مهارت و استفاده کاذب از اوقات فراغت ناشی می شود.

وی تاکید کرد: کتابخانه ها می توانند به عنوان یک مرکز اجتماعی و فرهنگی جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش افراد نقش مهمی را ایفا کنند، به عبارتی کتابخانه ها با نوع رویکرد جدید خود می تواند بزرگترین ضامن برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان خاطرنشان کرد: اصلی ترین چالش ها در ترویج مطالعه مشکل دسترسی به کتاب است که با بهبود توزیع کتاب میان مردم و تسهیل دسترسی آن ها به کتابخانه می توان این مشکل را رفع کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.