استاندار کردستان گفت: کتابخانه صرفا جای مخزن کتاب و قشر خاص تحصیلکرده نیست بلکه محلی برای جای دادن اقشار مختلف با هر نوع دیدگاهی جهت گفت و گوی انسان ها با هم است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در دومین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان کردستان در سنندج، افزود: طبق آیات قرآن کریم کسانی که در راه خدا جهد و تلاش می‌کنند، راه‌های تلاش به آنها نشان داده می‌شود و جهاد صرفا در جنگ خلاصه نمی‌شود بلکه هر نوع تلاشی در راه خدا به مثابه جهاد است.

وی اراده و نیت درونی خیرین را در کارهای خداپسندانه مهم ارزیابی کرد و گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کسانی هستند که ابتدا نیت و اراده کار خیر در آن ها بوجود آمده و سپس اقدام به عمل نیک را انجام می دهند. 

زاهدی عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از ناآگاهی و عدم ترغیب افراد به مطالعه نشات می‌گیرد و در جامعه کنونی فضای مجازی و تلگرام امکان گفت و گوهای مستقیم را از افراد سلب کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه جامعه نیازمند مکان های فرهنگی است، گفت: کتابخانه صرفا جای مخزن کتاب و قشر خاص تحصیلکرده نیست بلکه محلی برای جای دادن اقشار مختلف با هر نوع دیدگاهی جهت گفت و گوی انسان ها با هم است.

زاهدی ادامه داد: کتابخانه مکانی است که افزون بر انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی می‌تواند مکانی جهت تمرین گفت وگوی مسالمت آمیز تلقی شود. 

وی حل مشکلات را با گفت و گو و منطق بسیار ارزشمند ذکر کرد و ابراز داشت: مردم با کسب برخی مهارت های زندگی که از طریق آگاهی و شناخت ایجاد می شود می تواند بر بسیاری از مشکلات ساده فائق بیایند.

استاندار کردستان تاکید کرد: هیچ انسانی در بند بودن را نمی پسندد و در این میان شایسته نیست، کتاب ها محبوس و مورد مطالعه قرار نگیرند لذا با تغییر در رویکرد و باور خود می توان افق بهتری را برای زندگی رقم زد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.