رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سال گذشته سهم تخصیص کردستان از آب‌های مرزی در حدود 2 هزار و 930 هکتار بود و اکنون این مقدار به 30 هزار هکتار یعنی 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصرالهی‌زاده در جلسه هم اندیشی تشکل‌ها و انجمن‌های بخش کشاورزی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است زیرا حدود 30 درصد از جمعیت استان کردستان در بخش کشاورزی شاغل بوده و حدود 30 درصد از تولید ناخالص استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: یکی از کارهای خوبی که توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته ایجاد تشکلات و انجمن‌ها در بخش کشاورزی است که موجب می‌شود وضعیت کشاورزان و بهره‌برداران هر منطقه به صورت سازمان یافته‌ تر رسیدگی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه 110 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در استان کردستان فعالیت می کنند، اظهار داشت: رسیدگی به امورات و نیازهای این کشاورزان و بهره‌برداران با ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌ها دسته‌بندی و اولویت‌بندی و حل می شود.

نصرالهی‌زاده گفت: بخش کشاورزی و همچنین بخش روستایی عرصه وسیعی است و باید تمامی ادارات و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برنامه‌ریزی‌های منسجم و هماهنگ شده‌ای داشته باشند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سیاست گذاری و هماهنگی توسعه پایدار روستایی در استان، بر ضرورت تعامل و هماهنگی همه بخش ها و دستگاه ها از جمله حوزه های آب و راه و ... برای توسعه و آبادانی روستاها تاکید کرد.

نصرالهی‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته سهم کردستان از آبهای مرزی حدود 2 هزار و 930 هکتار بود و خوشبختانه اکنون سهم کردستان از این محل به  30 هزار هکتار رسیده است که در حدود 10 برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به ضرورت اقتصادی کردن کشاورزی، عنوان کرد: عرصه رقابت بین صنعت، خدمات و کشاورزی بسیار تنگانگ است و نیروی انسانی به سمتی حرکت خواهد کرد که بیشترین درآمدزایی را داشته باشد.

نصراللهی زاده عنوان کرد: در شورای برنامه‌ریزی اعتبارات بخش کشاورزی به 10 درصد افزایش یافته است که در نوع خود بی‌سابقه است.

نصرالهی‌زاده بیان داشت: استان کردستان در سال گذشته 8 هزار تن تولید گوشت ماهی داشته است و تلاش بر این است که این میزان به 19 هزار تن افزایش یابد.

وی در پایان به ظرفیت عظیم در بخش زنبورداری کردستان اشاره و تصریح کرد: استان کردستان همواره به طبیعی بودن و با کیفیت بودن عسل خود معروف است و امیدواریم با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران این بخش بتوانیم آن را به قطب بزرگ تولید عسل طبیعی تبدیل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.