سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران گفت: یکی از مهمترین حلقه‌های مکمل اشتغال، آموزش‌های مهارتی است و این آموزش‌ها می‌تواند راهی مناسب و مطمئنی به سوی اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشد.

به گزارش ایلنا، جمال ارشدی در دیدار با مدیرکل فنی و حرفی استان کردستان از آموزش های مهارتی به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار ایجاد فرصت های شغلی در منطقه نام برد و خواستار توجه و توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح شهرستان شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین حلقه های مکمل اشتغال آموزش های مهارتی است و این آموزش ها می تواند راهی مناسب و مطمئن به سوی اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران افزود: امروزه با تراکم فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت در سطح کشور روبرو هستیم که اگر آموزش های فنی و حرفه ای توسعه یابد و به آن توجه ویژه شود می تواند نقش مهم و بسزایی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشد.

در ادامه مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان بیان داشت: در راستای اجرایی نمودن بند 2 سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین گردیده است.

سید جمیل احمدی آشنایی با محیط کسب و کار ، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی ، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی از اختصاص سهمیه 1200 نفری این استان در راستای اجرایی نمودن این طرح خبر داد و گفت: سهم شهرستان کامیاران از این میزان تعهد 91 نفر است که امیدواریم با اجرایی نمودن این طرح ملی در سطح استان کردستان شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.