به گزارش خبرآنلاین از سروآباد، در این دیدار ایوب غلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد گزارشی از امکانات و تجهیزات و وسعت فعالیت در حوزه بهداشت و در حوزه درمان ارائه کرد.

وی در خصوص دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: خوشبختانه پس از گذشت سه سال از آغاز طرح تحول سلامت در کشور ثمرات آن را در جامعه لمس می‌کنیم و دراین زمینه می توان گفت کاهش هزینه‌های درمانی، تعمیرات و احداث اماکن بهداشتی درمانی در دور‌ترین نقاط کشور، خرید و نوسازی تجهیزات بهداشتی درمانی و جذب نیروهای متخصص و کارآمد حاصل اجرای طرح تحول سلامت میباشد.
غلامی در خصوص طرح ایراپن(بسته خدمتی مداخلات اساسی بیماریهای غیر واگیر) افزود: بیماریهای غیرواگیر در جهان و بویژه در ایران در این چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد در خصوص اهمیت این نشست ضمن اشاره به راه‌اندازی معاونت اجتماعی اظهار داشت که خوشبختانه رویکرد وزارت متبوع به مسایل اجتماعی یک رویکرد علمی بوده است و در این راستا به ظرفیت‌ها و توانایی سمن‌ها به عنوان یک فرصت نگاه کرده و توان اجتماعی و علمی آنها را در راستای سلامت جامعه یک مولفه اساسی میداند.
در ادامه هر کدام از مسئولین انجمنهای حاضر در ضمن بحث و بررسی، پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه نموده و از ادامه چنین جلساتی استقبال نمودند. همچنین کارشناسان بهداشتی نیز مواردی را در خصوص آسیبهای اجتماعی و طرح ایراپن مطالبی را ارائه دادند.
نمایندگان انجمن فرهنگی ادبی مریوان، انجمن زیست محیط سبز چیای مریوان، کانون فرهنگی وژین مریوان، انجمن فرهنگی ادبی روژیار، انجمن فرهنگی ادبی بیسارانی، انجمن زانست سروآباد، پایگاه سلامت روان ریگای ژیان، انجمن سلامت روان ژین، در این دیدار حضور داشتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720141
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.