رئیس استاندارد کشور گفت: با توجه اینکه استاندارد کشور رتبه 27 جهانی ایزو را دارد می‌توان با هم‌افزایی مولفه‌های استانداردسازی را داخل کشور پیاده کنیم.  

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید نیره پیروزبخت امروز در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه استان کردستان جایگاه حساسی را در کشور دارد، افزود: مردم این خطه با خلق حماسه‌ای پر شور در انتخابات نشان دادند که در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد یک سازمان مستقل ملی است، گفت: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی تمام کالاها باید استاندارد لازم را داشته باشند و در این میان با وجود 80 هزار قلم کالا شناسایی شده تنها هزار قلم شرایط استاندارد را دارند. 

پیروز بخت استان کردستان را دارای شرایط خاص دانست و اظهار داشت: به‌رغم مرزی بودن و حساسیت در مبادلات مرزی، این استان حاشیه ها و چالش های دیگر استان های مرزی را ندارد.

رئیس استاندارد کشور عنوان کرد: یکی از مهم ترین مقاطع، مبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق است که بدلیل عدم انطباق استاندارد نیز کالاهای صادراتی به برگشت داده می شوند.

پیروز بخت ادامه داد: این مشکل فقط به عدم انطباق استاندارد خلاصه نمی شود بلکه عدم انطباق قوانین و مقررات در دو کشور مانع تفاهم می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بهره گیری مهندسین مکانیک را در سازمان استاندارد را مهم برشمرد و گفت: از آنجا که سازمان با کمبود نیروی انسانی توانمند و منابع مالی محدود مواجه است به طوری که تعداد خروجی افراد از سازمان بیشتر از ورودی ها است لذا مهندسین مکانیک می توانند در حوزه مشکلات استاندارد آسانسور یاری رسان سازمان باشند و اداره استاندارد خواستار جذب این اشخاص خواهد شد.

رئیس اداره استاندارد کشور با بیان اینکه جایگاه استاندارد ایران بسیار پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: از بین 163 کشور استاندارد ایران رتبه 27 جهانی ایزو را دارد که بیشتر این خدمات در دولت یازدهم به ثمر نشست چرا که رتبه ایران در سال 92، 31 بود ولی با تلاش های انجام شده با 4 رتبه ارتقا توانست جایگاه مطلوبی را کسب کند.

پیروز بخت تاکید کرد: با هم افزایی مولفه های استاندارد سازی در داخل کشور با توجه به جایگاه ویژه اش در جهان پیاده می شود و در این  استان می توان با کنترل جدی واردات و کیفیت کالاهای صادراتی بازار های بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.